Aston Martin DBS Superleggera. Nowy flagowiec

Aston Martin zaprezentował właśnie swój nowy flagowy model - DBS Superleggera. Samochód, który zastępuje w ofercie Vanquisha S, ma być hołdem dla znamienitej historii brytyjskiej marki.

Konstrukcja pojazdu bazuje na aluminiowej ramie przestrzennej z modelu DB11 "uzbrojonej" w kompozytowe panele karoserii. Aston Martin DBS Superleggera mierzy 4712 mm długości, 2146 mm szerokości (włączając w to lusterka) i zaledwie 1280 mm szerokości. Rozstaw osi to 2805 mm.

Sercem pojazdu jest montowany z przodu, podwójnie doładowany, silnik V12 o pojemności 5,2 l. Jednostka generuje moc 725 KM (przy 6500 obr./min) i legitymuje się maksymalnym momentem obrotowym 900 Nm dostępnych w zakresie od 1800 do 5000 obr./min.

Napęd trafia na koła tylnej osi za pośrednictwem, zamontowanej z tyłu, ośmiostopniowej, automatycznej przekładni ZF. Ta spięta jest z potężną jednostką napędową za pomocą, wykonanego z włókien węglowych, wału. Mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem wyposażono w funkcję wektorowania momentu obrotowego pomiędzy kołami. Aston Martin DBS Superleggera przyspiesza do 100 km/h w 3,4 s i osiąga prędkość maksymalną blisko 340 km/h!

Reklama

Z przodu pracują podwójne, kute wahacze. Z tyłu zastosowano układ wielowahaczowy. Standard obejmuje m.in. adaptacyjne amortyzatory o regulowanej sile tłumienia. Kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy: GT, Sport oraz Sport Plus zmieniające charakterystykę prowadzenia pojazdu. W układzie kierowniczym zastosowano elektryczne wspomaganie. Od skrajnych położeń kierownicę dzieli zaledwie 2,4 obrotu.

Samochód porusza się na 21-calowych obręczach z oponami Pirelli P Zero (265/35 z przodu i 305/30 z tyłu). Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. ceramiczne tarcze hamulcowe, które dbają o bezpiecznie zatrzymanie ważącego 1693 kg auta.

W kabinie znajdziemy m.in.: skórzana tapicerkę, kierownicę z włókien węglowych czy wysokiej klasy system nagłośnienia sygnowany przez Bang&Olufsen. Standard obejmuje też chociażby: zestaw kamer zapewniających widok w promieniu 360 stopni, system bezkluczykowego dostępu i szereg brytyjskich "smaczków" pokroju haftowanych zagłówków, pikowanych tapicerek i "mięsistych" dywaników podłogowych.

Topowy Aston Martin pojawi się w ofercie brytyjskiego producenta w ostatnim kwartale bieżącego roku. Ceny modelu w specyfikacji na rynki europejskie startować będą od 274 995 euro (na rynku niemieckim), czyli przeszło 1,19 mln zł.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy