AMG i GLE. Nowości Mercedesa

Jedną z nowości, jaką Mercedes przygotował na salon motoryzacyjny w Detroit, jest nowy Mercedes-AMG GLE63 S. Czy rywal BMW X6 M ma szansę odebrać klientów autu z Bawarii?

W Detroit po raz pierwszy pokazano publicznie model GLE Coupe, zarówno w wersji standardowej, jak i AMG.

W stosunku do standardowego GLE wersja sygnowana przez AMG wyróżnia się m.in. zmodyfikowanym pasem przednim. Charakterystycznymi cechami są osłona chłodnicy z "uskrzydloną" gwiazdą, nowy zderzak z ogromnymi wlotami powietrza i "ledowe" reflektory. Nie sposób pominąć również 22-calowych, aluminiowych felg i dwóch, podwójnych końcówek układu wydechowego.

Kabina niewiele różni się od standardowego modelu. Nie można przeoczyć jednak takich akcentów, jak chociażby podcięta u dołu kierownica, wykończone pikowaną skórą sportowe fotele czy dekoracyjne dodatki z włókien węglowych. Na liście wyposażenia standardowego znalazły się też m.in. wykonane ze stali nierdzewnej pedały i system audio markowany przez Harman Kardon.

Reklama

Pod maską znalazł się podwójnie doładowany, 5,5-litrowy, benzynowy silnik V8. Jednostka legitymuje się mocą 577 KM i rozwija aż 760 Nm momentu obrotowego. Moc przenoszona jest na wszystkie koła za pośrednictwem automatycznej przekładni AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 4,2 s. Prędkość maksymalna to, rzecz jasna ograniczone elektronicznie, 250 km/h.

Do standardowego wyposażenia Mercedesa-AMG GLE63 S należą też m.in. aktywne, sportowe zawieszenie, system minimalizacji przechyłów nadwozia Active Curve oraz sportowy układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu.

Mercedes-AMG GLE63 S to niejedyna nowość ze stajni AMG, jaką zobaczyć można na salonie motoryzacyjnym w Detroit. W stolicy amerykańskiej motoryzacji zadebiutował również Mercedes C450 AMG.

Podobnie, jak inni członkowie klanu AMG auto otrzymało zmodyfikowany wygląd pasa przedniego. Inna jest m.in. osłona chłodnicy, lakierowane na czarno obudowy lusterek i subtelny spoiler wieńczący pokrywę bagażnika.

Nowa odmiana pozycjonowana jest poniżej topowego C63 AMG. Samochód napędzany jest benzynowym V6 o pojemności 3,0 l. Podwójnie doładowana jednostka rozwija moc 362 KM (przy 5 500 obr./min) i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 517 Nm rozwijanym w zakresie 2000-4200 obr./min.

W układzie przeniesienia napędu zastosowano automatyczną przekładnie 7G-Tronic. Moc dostarczana jest do wszystkich kół za pośrednictwem układu 4MATIC w stosunku 33:67 z przewagą tylnej osi. Auto przyspiesza do 100 km/h w 4,9 s i osiąga - limitowaną elektronicznie - prędkość maksymalną 250 km/h. Wersja kombi na sprint do 100 km/h potrzebuje o 0,1 s więcej.

Mercedes C450 AMG porusza się na 18-calowych kołach ze stopów lekkich z oponami w rozmiarze 225/45 z przodu i 245/40 na tylnej osi. Przy przednich kołach zamontowano wentylowane tarcze o średnicy 360 mm. Z tyłu pracują (również wentylowane) dyski o średnicy 320 mm.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Mercedes GLE | Mercedes C Klasa | AMG
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy