Abarth 595 doczekał się liftingu

Sztandarowy produkt marki Abarth - bazujący na Fiacie 500 model 595 - doczekał się właśnie kuracji odmładzającej. Auto pozostaje w ofercie włoskiego producenta od 2008 roku, nie dziwi więc, że firma stara się podtrzymać zainteresowanie tym modelem.

Odświeżonego Abartha 595 poznamy po przestylizowanym pasie przednim z większym wlotem powietrza, który poprawiać ma wydajność układu chłodzenia silnika aż o 18 proc! Przeprojektowano również tylny zderzak starając się silniej zaakcentować obecność dyfuzora. Pomaga on odróżnić poszczególne wersje wyposażeniowe.

Standardowa - Abarth 595 - ma w zderzaku wstawki w kolorze matowej czerni. Odmiana 595 Turismo otrzymała listwy zderzaka w kolorze nadwozia, a topowa - 595 Competizione - lakierowane na szaro. Auto zyskało ponadto nowe klosze reflektorów (przednich i tylnych) i - od wersji Turismo - zmodernizowane obręcze kół w rozmiarze 17 cali (zapewniają aż o 50 proc. lepsze odprowadzanie ciepła). W cenniku pojawi się kilka nowych kolorów nadwozia.

Reklama

Producent mówi również o nowym wnętrzu. Postawiono na lepsze materiały wykończeniowe (alcantara i włókna węglowe). W kabinie znajdziemy m.in. zmodyfikowaną kierownicę i zmodernizowane zegary. Wszystkie odmiany mają być teraz wyposażone w system UconnectTM z dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 5 cali. Na liście opcji znajdziemy jego ulepszoną wersję z 7-calowym ekranem HD i cyfrowym radiem DAB.

Parę nowości znajdziemy również pod maską. Benzynowy silnik 1,4 l T-jet otrzymał zastrzyk mocy. Standardowa wersja rozwija teraz 145 KM i 206 Nm. Odmiana Abarth 595 Turismo oferuje 165 KM i 230 Nm. W drugim przypadku poprawę osiągów jednostka zawdzięcza nowej turbosprężarce Garetta. Standardowo wszystkie odmiany sprzęgane są z ręczną, pięciostopniową skrzynią biegów. Na liście opcji znalazła się sekwencyjna przekładnia sterowana łopatkami przy kierownicy. Na życzenie topowy model, Competizione, może też być wyposażony w przedni dyferencjał o ograniczonym poślizgu.

W modelu Turismo standardowym wyposażeniem są sterowane elektronicznie tylne amortyzatory Koni FSD. Abarth 595 Competizione może pochwalić się takim rozwiązaniem przy każdym z kół. W tej odmianie standardem są również czterotłoczkowe zaciski hamulcowe Brembo lakierowane na kolor czerwony, szary, czarny lub żółty.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy