A3 po liftingu
Audi wprowadza na rynek A3 po face-liftingu. Najważniejszą zmianą jest upodobnienie przedniej części nadwozia do większych modeli poprzez zmianę kształtu atrapy chłodnicy.
Kupując nowe A3 będzie można wybierać spomiędzy siedmiu różnych silników, trzech skrzyń biegów oraz trzech poziomów wyposażenia.
Wersje Sport oraz S będą wyposażone w poprawione sportowe zawieszenie, w którym zastosowano zmodyfikowane sprężyny oraz zmieniono nastawy amortyzatorów.
System ESP wzbogacono o monitorowanie ruchów kierownicy. Gdy kierowca wykonuje właściwe manewry, by wyjść z poślizgu siła wspomagania rośnie, gdy natomiast zachowuje się nieprawidłowo pogłębiając poślizg, wspomaganie spada, skutkiem czego trzeba użyć większej siły.
Opcjonalnie ESP może zostać wyposażone w system wspomagający ruszanie pod górę. Ciśnienie w układzie hamulcowym jest utrzymywane jeszcze przez krótką chwilę po tym, gdy kierowca przekłada nogę na gaz. Zapobiega to staczaniu się pojazdu i jest przydatne szczególnie mniej wprawnym użytkownikom.
Spośród siedmiu silników trzy wykonane są w technologii bezpośredniego wtrysku benzyny. Najmocniejszy z nich, doładowany dwulitrowy dysponuje mocą 200 KM. W ofercie są również dwa czterocylindrowe silniki wysokoprężne (TDI), a także benzynowy silnik V6 o pojemności 3.2l i mocy 250 KM.
Nowe A3 2.0T FSI, 2.0 TDI i 3.2 V6 mogą być napędzane w sposób stały na cztery koła (quattro). Napęd opcjonalnie może być przekazywany za pomocą skrzyni biegów DSG, która współpracuje z dwoma automatycznymi sprzęgłami, dzięki czemu zmiana biegów jest szybka (może trwać zaledwie 0.02s!) i precyzyjna.