Zmodernizowany Volkswagen Polo sedan
Niedługo po hatchbacku, również trójbryłowa odmiana miejskiego modelu Volkswagena przeszła face lifting
W połowie lat 90. całkiem sporą popularnością cieszyły się w naszym kraju sedany klasy B. Jednym z nich był Volkswagen Polo Classic, czyli trójbryłowa odmiana tego miejskiego modelu. Od wielu jednak lat tego typu auta w Europie niemal zupełnie wymarły. Inaczej wygląda to natomiast w pozostałych częściach świata.
Przykładowo w Indiach produkowane jest Vento, a w Rosji Polo sedan. To ten sam model, bazujący na oferowanym u nas hatchbacku, który właśnie przeszedł modernizację.
Zmiany są dość kosmetyczne - nowe przednie reflektory i światła z tyłu (wyposażone w diody LED), nieco inne zderzaki oraz grill. Obecnie patrząc na przód tego auta można pomylić go z Passatem poprzedniej generacji.
Wnętrze z kolei dobrze znamy z Polo hatchbacka. Modernizacja przyniosła nową kierownicę, zmodyfikowaną konsolę środkową oraz inne listwy ozdobne.
Ciekawostką jest natomiast paleta silnikowa Vento/Polo sedan. Pod jego maską pracuje między innymi dobrze nam znany silnik 1.2 TSI o mocy 105 KM. Alternatywą dla niego jest jednakże klasyczna, wolnossąca jednostka 1.6 l, rozwijająca 85 lub 105 KM. Oprócz nich dostępny jest też diesel 1.5 TDI o mocy 105 KM - zupełnie nieznany na europejskim rynku (przed liftingiem oferowano 1.6 TDI, a obecnie 3-cylindrowe 1.4 TDI).
Warto również zauważyć, że 105-konne TSI zostało u nas zastąpione zupełnie nową, 110-konną wersją. Natomiast zamiast wianuszka LEDów do jazdy dziennej, europejskie Polo występuje z w pełni diodowymi reflektorami. Volkswagen najwyraźniej na rynkach innych, niż europejski, stawia na starsze, ale mniej kosztowne rozwiązania.