Złote czasy Porsche
23,2 tys. dolarów - tyle Porsche zyskuje na jednym sprzedanym samochodzie. To więcej niż którakolwiek z pozostałych marek koncernu VW, włączając w to Bentleya i Audi.
Jak donosi "Bloomberg Businessweek", Porsche okazało się najbardziej dochodową marką koncernu VW. W oparciu o zeszłoroczne wyniki finansowe koncernu wyliczono, że każdy wóz z Zuffenhausen przyniósł producentowi zysk operacyjny w wysokości 23,2 tys. dolarów (różnica między przychodami a kosztami w ramach podstawowej działalności), co przekłada się na marżę operacyjną w wysokości 18 proc. Podobnie wypada Bentley, który zarabia około 20 tys. dolarów na aucie, oraz Scania z wynikiem 17 tys. dolarów. W przypadku Audi (włącznie z Lamborghini i Ducati) stawka ta wynosi 5,2 tys. dolarów (10,1 proc. marży). Sam Volkswagen zyskuje 850 dolarów na aucie (2,9 proc. marży, a Skoda - 567 dolarów (5,1 proc. marży).
msob