Wojna o najpopularniejsze auto w 2012 r.
Ford Focus był w ubiegłym roku najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie i znalazł 1,02 mln nabywców - informuje firma analityczna Polk. Toyota twierdzi jednak, że to Corolla była najpopularniejsza.
Do pierwszej dziesiątki najczęściej kupowanych aut na świecie w 2012 roku trafił także pikap F-150 oraz miejska Fiesta. Popularność Focusa i Fiesty to zasługa przyjętej przed kilkoma laty strategii Forda, opartej na modelach globalnych, niemal takich samych dla wszystkich rynków.
Model | 2012 r. | 2011 r. |
Ford Focus | 1,02 mln | 880 tys. |
Toyota Corolla | 873 tys. | 819 tys. |
Ford F-Series | 786 tys. | 714 tys. |
Wuling Zhiguang | 769 tys. | 729 tys. |
Toyota Camry | 730 tys. | 559 tys. |
Ford Fiesta | 723 tys. | 764 tys. |
Volkswagen Golf | 699 tys. | 716 tys. |
Chevrolet Cruze | 661 tys. | 607 tys. |
Honda Civic | 651 tys. | 607 tys. |
Honda CR-V | 625 tys. | 507 tys. |
Toyota nie zgadza się jednak z raportem firmy Polk i utrzymuje, że zeszłoroczna sprzedaż Corolli sięgnęła 1,16 mln sztuk. Dlaczego? Model ten występuje pod różnymi nazwami w zależności od rynku (m.in. Auris, Matrix, Axio czy Atlis). Japończycy oczekują wyjaśnień od autorów zestawienia.
msob, źródło: Polk, Bloomberg