Wojna o najpopularniejsze auto w 2012 r.

Ford Focus był w ubiegłym roku najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie i znalazł 1,02 mln nabywców - informuje firma analityczna Polk. Toyota twierdzi jednak, że to Corolla była najpopularniejsza.

Toyota sprzedaje bazujące na Corolli kompakty pod różnymi nazwami.
Toyota sprzedaje bazujące na Corolli kompakty pod różnymi nazwami.Toyota

Do pierwszej dziesiątki najczęściej kupowanych aut na świecie w 2012 roku trafił także pikap F-150 oraz miejska Fiesta. Popularność Focusa i Fiesty to zasługa przyjętej przed kilkoma laty strategii Forda, opartej na modelach globalnych, niemal takich samych dla wszystkich rynków.

Model
2012 r.
2011 r.
Ford Focus
1,02 mln
880 tys.
Toyota Corolla
873 tys.
819 tys.
Ford F-Series
786 tys.
714 tys.
Wuling Zhiguang
769 tys.
729 tys.
Toyota Camry
730 tys.
559 tys.
Ford Fiesta
723 tys.
764 tys.
Volkswagen Golf
699 tys.
716 tys.
Chevrolet Cruze
661 tys.
607 tys.
Honda Civic
651 tys.
607 tys.
Honda CR-V
625 tys.
507 tys.

Toyota nie zgadza się jednak z raportem firmy Polk i utrzymuje, że zeszłoroczna sprzedaż Corolli sięgnęła 1,16 mln sztuk. Dlaczego? Model ten występuje pod różnymi nazwami w zależności od rynku (m.in. Auris, Matrix, Axio czy Atlis). Japończycy oczekują wyjaśnień od autorów zestawienia.

msob, źródło: Polk, Bloomberg

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas