Wiosenne nowości BMW
Poza modernizacją "jedynki" BMW wprowadzi wiosną inne nowości - modelowe i silnikowe.
Wiosną rozpocznie się sprzedaż serii 2 w wersji coupe i kabriolet z nową, 3-cylindrową jednostką benzynową o pojemności 1,5 litra (oznaczenie 218i, do wyboru ręczna skrzynia 6-biegowa lub 8-stopniowy automat). Silnik generuje moc 136 KM i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Tyle wystarczy, by BMW 218i Coupe przyspieszało do 100 km/h w 8,8 s (automat: 8,9 s; dla kabrioletu czas ten wynosi, odpowiednio, 9,4 oraz 9,6 s). Średnie zużycie paliwa wynosi 5,1-6,0 l benzyny na 100 km, zależnie od rodzaju nadwozia, typu przekładni i rozmiaru opon.
Znak czasów: w materiale prasowym o wiosennych nowościach BMW nie dla wszystkich wersji podaje przyspieszenia od 0 do 100 km/h. Wszędzie informuje za to o średnim (czyt. laboratoryjnym) zużyciu paliwa.
Ponadto, od marca model 220d z 2-litrowym turbodieslem R4 o mocy 190 KM będzie oferowany z napędem na obie osie xDrive, standardowo łączonym z automatyczną, 8-biegową przekładnią. Tu sprint do "setki" zajmuje 6,9 s, a średnie zużycie paliwa według BMW waha się między 4,3 a 4,7 l/100 km.
Gama przednionapędowego minivana - serii 2 Active Tourer - wzbogaci się o nowego, bazowego turbodiesla R3 o mocy 95 KM i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Według BMW auto ma średnio zużywać 3,8-3,9 l/100 km, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 12,9 s.
Nowości czekają też na nabywców serii 3. Tu pod maską pojawi się nowy, 4-cylindrowy turbodiesel o pojemności 2 litrów, mocy 116 KM i 270 Nm maksymalnego momentu, czyli o 10 Nm więcej niż dotychczas (wersje 316d i 316d Touring). BMW 316d z ręczną skrzynią biegów przyspiesza do 100 km/h w 10,7 s, a z automatem - w 10,6 s (Touring: 11,2 i 11,1 s). Średnie zużycie paliwa, w zależności od rozmiaru kół i typu przekładni (dostępny jest też 8-stopniowy automat), wynosi 3,9-4,3 l/100 km.
"Czwórka" otrzyma z kolei nowego, 2-litrowego turbodiesla o mocy 150 KM i do 320 Nm momentu. Napędzany nim model model 418d Coupe - czy to z ręczną, 6-stopniową przekładnią, czy z 8-biegowym automatem - przyspiesza do 100 km/h w 8,6 s i ma średnio zużywać 4,1-4,5 l ON/100 km.
Kolejną nowością jest gama modeli 420d - Coupe i Gran Coupe z napędem na tylną lub obie osie - ze zmodyfikowanym silnikiem wysokoprężnym, też o pojemności 2 litrów. Generuje on moc 190 KM oraz 400 Nm maksymalnego momentu, o 6 KM i 20 Nm więcej niż do tej pory. Przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 4,0-4,9 l/100 km, w zależności od wersji oraz opon, BMW 420d rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,1-7,6 s.
Także portfolio "piątki" wzbogaci się o nieco wzmocnionego, 2-litrowego diesla o mocy 190 KM, łączonego z 8-biegowym automatem oraz napędem xDrive. Zależnie od wersji nadwoziowej i rozmiaru kół, 520d xDrive zużywa od 4,5 do 5,2 l/100 km.
W marcu br. w salonach BMW pojawi się też nowa edycja serii 5 o nazwie Sport Edition, wyróżniająca się m.in. sportową kierownicą, przeciwmgłowymi światłami LED, 18-calowymi obręczami i pakietem stylistycznym BMW Individual High Gloss Shadow Line. Nabywcy i8 otrzymają do wyboru nowe wersje wykończenia z elementami z naturalnej skóry, a modeli M3 i M4 - nowe, matowe lakiery oraz skórzane tapicerki.
BMW, moto.interia.pl