Trzy cylindry w BMW? Czy to może się udać?

BMW jest obecnie najlepiej sprzedającą się marką premium na świecie. Producent z Bawarii sprzedał w zeszłym roku przeszło 1,8 mln pojazdów. To wynik aż o 9,5 proc. lepszy niż dwa lata temu.

Chęć utrzymania czołowej pozycji wymaga nieustannej modernizacji gamy modelowej. Jakie nowości pojawią się w salonach niemieckiej marki w pierwszym kwartale 2015 roku?

Wiosną rozpocznie się sprzedaż zmodernizowanej serii 2 w wersji coupe i kabriolet. Samochody wyposażone zostaną w nowe, benzynowe, trzycylindrowe jednostki napędowe serii TwinPowerTurbo o pojemności 1,5 l. Silnik trafi do modeli oznaczonych, jako 218i. Jednostki legitymują się mocą 136 KM i maksymalnym momentem obrotowym 220 Nm. To wystarcza, by BMW 218i Coupe przyspieszało do 100 km/h w 8,8 s i zużywało średnio niewiele ponad 5 l benzyny na 100 km.

Reklama

Ponadto, od marca, na liście opcji modelu 220d pojawi się też system napędu na cztery koła xDrive, który występować ma z automatyczną, ośmiostopniową przekładnią Steptronic.

Modyfikacjom ulegnie też gama modelowa przednionapędowego vana - BMW 2 Active Tourer. W ofercie jednostek napędowych pojawi się nowy, podstawowy, wysokoprężny silnik o trzech cylindrach. Model 214d Active Tourer rozwija moc 95 KM i może się pochwalić maksymalnym momentem obrotowym 220 Nm. Samochód, który zużywać ma średnio poniżej 4 l oleju napędowego na 100 km przyspiesza do 100 km w 12,9 s.

Nowości czekają też na klientów decydujących się na serię 3. Pod maską tego modelu pojawi się nowy, czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,0 l (wersje 316d i 316d Touring). Jednostka generuje moc 116 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 270 Nm (o 10 Nm więcej niż do tej pory). Motor współpracować możne z opcjonalną, ośmiostopniową przekładnią automatyczną Steptronic.

BMW 316d z ręczną skrzynią biegów przyspiesza do 100 km/h w 10,7 s - wersja Touring w 11,2 s. Średnie zużycie paliwa, rzecz jasna w cyklu pomiarowym, waha się między 3,9 a 4,3 l w zależności od wersji.

Nowe jednostki napędowe pojawią się również pod maską BMW serii 4. W marcu na rynku pojawi się nowy, czterocylindrowy diesel o pojemności dwóch litrów. Motor rozwija moc 150 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 320 Nm. Wyposażony w niego model 418d Coupe, ze standardową, ręczną, sześciostopniową przekładnią przyspiesza do 100 km/h w 8,6 s i zużywać ma średnio około 4,5 l oleju napędowego na 100 km (dane z cyklu pomiarowego). Kolejną nowością jest model 420d wyposażony w zmodyfikowany silnik o pojemności 2,0 l. Wysokoprężna jednostka legitymuje się teraz mocą 190 KM i maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm. Przy zużyciu paliwa na poziomie 4,1-4,7 l/100 km (cykl pomiarowy, w zależności od wersji) podstawowe BMW 420d z ręczną skrzynią biegów rozpędza się do 100 km/h w 7,4 s. Jednostka trafi również pod maskę modelu 420d Gran Coupe (sprint do 100 km/h w 7,5 s).

W marcu w salonach pojawi się też nowa odmiana BMW serii 5 o nazwie Sport Edition obejmująca szereg dodatków z zakresu stylistyki i wyposażenia wnętrza. Standardowym wyposażeniem będą m.in. skórzana, sportowa kierownica, przeciwmgłowe światła LED, 18-calowe felgi i pakiet BMW Individual High Gloss Shadow Line.

Począwszy od marca nowe opcje wyposażenia wnętrza pojawią się też na liście ekskluzywnego modelu i8.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: BMW
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy