Volvo V60 Cross Country w Polsce

Nowe uterenowione kombi w gamie szwedzkiego producenta

Niesłabnąca popularność SUVów i crossoverów sprawia, że właściwie każde tego typu auto niemal gwarantuje dobrą sprzedaż. Nic więc dziwnego, że swoją ofertę pseudoterenówek postanowił rozszerzyć producent mający spore doświadczenie w ich projektowaniu - Volvo.

Modele Cross Country od lat goszczą w ofercie szwedzkiej marki, a teraz dołącza do niej kolejny, na bazie modelu V60. Wypełniać on będzie sporą lukę, jaka powstała pomiędzy kompaktowym V40 Cross Country, a XC70, przyporządkowywanym do klasy wyższej.

Reklama

Uterenowione V60 różni się od standardowej wersji podwyższonym o 65 milimetrów zawieszeniem (prześwit to teraz ponad 20 centymetrów), a także listwy chroniące dolne części nadwozia. Pod zderzakami natomiast znajdziemy osłony zabezpieczające podwozie podczas wjeżdżania na wzniesienia i zjeżdżania z nich.

Każde Volvo V60 Cross Country wyposażono również w przystosowany do jazdy po bezdrożach układ kontroli trakcji oraz system zarządzania momentem obrotowym przekazywanym na napędzane koła.

W przypadku podstawowej odmiany silnikowej są to koła przednie, a napędza je 150-konny diesel D3 o pojemności 2 litrów. Alternatywą jest wersja D4, również 2-litrowa, o mocy 190 KM. Osoby potrzebujące napędu na cztery koła (realizowanego przez sprzęgło Haldex 5. generacji), muszą zdecydować się na 5-cylindrowe jednostki. Do wyboru jest odmiana wysokoprężna o mocy 190 KM lub jedyny w ofercie "benzyniak" - T5, rozwijający 254 KM.

Ceny Volvo V60 Cross Country zaczynają się od 140 200 zł za wersję D3. D4 to już wydatek 150 400 zł, a D4 AWD kosztuje 179 600 zł. Tylko nieznacznie od niego tańsza jest wersja benzynowa T5 AWD - 173 000 zł.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy