Volvo S60 Polestar. Na razie nie dla Europy

Volvo zaprezentowało produkcyjną wersję S60 Polestar. To najmocniejsza odmiana modelu, zaopatrzona w turbodoładowany silnik 3.0 R6 o mocy 350 KM. Na razie trafi ona jednak wyłącznie na rynek australijski.

Volvo S60 Polestar
Volvo S60 PolestarVolvo

Volvo S60 Polestar napędza rzędowa "szóstka" T6 o pojemności 3 litrów, podkręcona z fabrycznych 305 do 350 KM, osiąganych przy 5700 obr./min. Maksymalny moment obrotowy jednostki wynosi 500 Nm w zakresie 2800-4750 obr./min. Siła napędowa płynie do kół obu osi za pośrednictwem 6-biegowego automatu i sprzęgła Haldex.

Modyfikacje silnika objęły elektronikę sterującą, nowy intercooler, turbosprężarkę Borg Warner i nowy wydech z rurami o średnicy 3,5 cala. Dodatkowo, inżynierowie Polestar utwardzili zawieszenie, stosując nowe przednie i tylne stablizatory, sprężyny oraz rozpórkę tylnych kielichów z elementami z włóknami węglowego. Za 19-calowymi obręczami kryją się hamulce Brembo z wentylowanymi tarczami o średnicy 336 mm z przodu i 302 mm z tyłu. Gotowy do jazdy samochód waży 1684 kg.

W efekcie S60 Polestar rozpędza się od 0 do 96 km/h w ciągu 4,9 s i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h (ograniczona elektronicznie).

Volvo otrzymało także pakiet ospojlerowania i kilka sportowych akcentów w kabinie.

Volvo S60 Polestar

Volvo S60 Polestar

Volvo S60 PolestarVolvo
Volvo S60 PolestarVolvo
Volvo S60 PolestarVolvo
Volvo S60 PolestarVolvo
Volvo S60 PolestarVolvo
Volvo S60 PolestarVolvo
Volvo S60 PolestarVolvo
Volvo S60 PolestarVolvo
Volvo S60 PolestarVolvo
Volvo S60 PolestarVolvo
Volvo S60 PolestarVolvo
Volvo S60 PolestarVolvo
Volvo S60 PolestarVolvo

Model w pierwszej kolejności - w czerwcu br. - trafi do sprzedaży w Australii. Później Szwedzi będą go sukcesywnie wprowadzać na kolejne rynki.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas