Volvo S60 Polestar. Na razie nie dla Europy
Volvo zaprezentowało produkcyjną wersję S60 Polestar. To najmocniejsza odmiana modelu, zaopatrzona w turbodoładowany silnik 3.0 R6 o mocy 350 KM. Na razie trafi ona jednak wyłącznie na rynek australijski.
Volvo S60 Polestar napędza rzędowa "szóstka" T6 o pojemności 3 litrów, podkręcona z fabrycznych 305 do 350 KM, osiąganych przy 5700 obr./min. Maksymalny moment obrotowy jednostki wynosi 500 Nm w zakresie 2800-4750 obr./min. Siła napędowa płynie do kół obu osi za pośrednictwem 6-biegowego automatu i sprzęgła Haldex.
Modyfikacje silnika objęły elektronikę sterującą, nowy intercooler, turbosprężarkę Borg Warner i nowy wydech z rurami o średnicy 3,5 cala. Dodatkowo, inżynierowie Polestar utwardzili zawieszenie, stosując nowe przednie i tylne stablizatory, sprężyny oraz rozpórkę tylnych kielichów z elementami z włóknami węglowego. Za 19-calowymi obręczami kryją się hamulce Brembo z wentylowanymi tarczami o średnicy 336 mm z przodu i 302 mm z tyłu. Gotowy do jazdy samochód waży 1684 kg.
W efekcie S60 Polestar rozpędza się od 0 do 96 km/h w ciągu 4,9 s i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h (ograniczona elektronicznie).
Volvo otrzymało także pakiet ospojlerowania i kilka sportowych akcentów w kabinie.
Model w pierwszej kolejności - w czerwcu br. - trafi do sprzedaży w Australii. Później Szwedzi będą go sukcesywnie wprowadzać na kolejne rynki.
msob