Volkswagen Touareg trzeciej generacji

Flagowy SUV Volkswagena zbliżył się teraz do samochodów klasy premium jak nigdy dotąd. Poznaliśmy szczegóły na jego temat oraz polskie ceny.

Długość 4878 mm i szerokość 1984 mm - nowy Touareg nie urósł znacząco w porównaniu do poprzednika, ale i tak jest wielkim samochodem. Widać to nie tylko po masywnej sylwetce, ale także po bagażniku, który, według producenta, mieści aż 810 l. Ponieważ jednak auto wykonane jest w dużej mierze z aluminium i wysokowytrzymałej stali, ma ważyć średnio o 106 kg mniej, niż wcześniejsza generacja.

Stylistycznie nowy Touareg wypisuje się w najnowsze trendy w designie Volkswagena, co widać szczególnie po ogromnym grillu, który optycznie zlewa się z przednimi światłami (zabieg ten zastosowano już w Arteonie). Z kolei we wnętrzu można znaleźć analogię do flagowych limuzyn Audi, a to za sprawą ograniczenia elementów obsługi do ekranów. 12-calowy zastępuje wskaźniki, natomiast zamiast dwóch mniejszych, Volkswagen wykorzystał jeden ogromny (15 cali), za pomocą którego obsługujemy wszystkie funkcje samochodu, w tym sterowanie klimatyzacją.

Reklama

Na liście wyposażenia znajdziemy także trzeci wyświetlacz - head-up, czyli projektor rzucający informację na przednią szybę. Oprócz niego Touareg zaoferuje również Night Vision (system noktowizyjny), matrycowe reflektory LED, a także zestaw asystentów kierowcy w tym opcję jazdy częściowo autonomicznej.

Pod maskę nowego SUVa Volkswagena trafi najpierw 3-litrowy diesel o mocach 231 i 286 KM, a później także jednostki 4.0 TDI (421 KM) oraz benzynowe 3.0 TSI (340 KM). Producent zapowiedział też wprowadzenie wersji hybrydowej z benzynowym V6 (moc systemowa 367 KM).

Nowego Touarega można już zamawiać - cena to 256 290 zł (za diesla o mocy 231 KM, dostępny jednak dopiero w czerwcu) oraz 274 090 zł (za wersję 286 KM). Lista seryjnego wyposażenia obejmuje między innymi oświetlenie LED, adaptacyjny tempomat, dwustrefową klimatyzację automatyczną, komputer pokładowy z 7-calowym ekranem, system multimedialny z 9,2-calowym ekranem i nawigacją, system utrzymywania pasa ruchu, czujniki parkowania oraz 18-calowe alufelgi.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy