Volkswagen Golf GTI Cabriolet został zmodernizowany

Bazujący na poprzedniej generacji Golfa kabriolet doczekał się garści zmian, które mają przedłużyć życie tego modelu.

Volkswagen Golf GTI Cabriolet
Volkswagen Golf GTI CabrioletInformacja prasowa (moto)

Ostatnia inkarnacja Volkswagena Golfa z otwartym nadwoziem bazuje na VI generacji tego popularnego kompaktu. Obecna jest ona na rynku od 2011 roku, co okazało się o tyle niefortunne, że już rok później zadebiutował Golf VII. Volkswagen stara się więc sprawić, aby model ten nie wydawał się przestarzały.

Golf GTI Cabriolet otrzymał szereg zmian - z zewnątrz są to nowe zderzaki, grill o strukturze plastra miodu i z czerwoną obwódką, a także poszerzone progi, lakierowany na czarno dyfuzor oraz nowe wzory alufelg.

Z kolei w środku znajdziemy nową kierownicę (taką samą jak w GTI VII), a system multimedialny (ekran 5 lub 6,5 cala) jest taki sam, jaki znajdziemy w nowych modelach koncernu Volkswagena.

Zmiany pojawiły się także pod maską - 210-konny silnik 2.0 TSI został zastąpiony jednostką o mocy 220 KM, znaną z Golfa VII GTI. Ważniejszą, niż przyrost mocy, zmianą jest tu większy moment obrotowy, który wzrósł z 280 do 350 Nm. Pozwoliło to skrócić czas przyspieszenia do 100 km/h z 7,3 do 6,9 s.

Samochód seryjnie otrzymał zautomatyzowaną przekładnię DSG, elektroniczną "szperę" (XDS), a także adaptacyjne zawieszenie DCC.

Odświeżony Golf GTI Cabriolet jest już dostępny w niemieckich salonach (w Polsce Golf Cabriolet nie jest dostępny) w zaskakująco wysokiej cenie - 37 075 euro. To aż o 8 tys. euro więcej, od GTI w wersji hatchback i jedynie 2 tys. euro mniej, od wersji R.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas