Reklama

Volkswagen Amarok po modernizacji

Odświeżony pick-up Volkswagena otrzymał drobne zmiany stylistyczne, a także nowy, 3-litrowy silnik.

Volkswagen Amarok po face liftingu nie różni się bardzo od dotychczas oferowanego modelu - pojawił się nowy przedni zderzak oraz grill, a także opcjonalne światła biksenonowe z LEDami do jazdy dziennej.

Reklama

Samochód otrzymał natomiast zupełnie nową deskę rozdzielczą. Niestety Volkswagen nie wdał się w szczegóły na jej temat, ani nie udostępnił zdjęcia. Możemy jednak domyślać się, analizując opublikowane wcześniej szkice, że Amarok ma nowe zegary, kierownicę, system multimedialny oraz panel klimatyzacji. Wszystkie te elementy zapożyczono z obecnych modeli niemieckiego producenta. Zmienione są także fotele.

Bardzo ważną, i nieco zaskakującą nowością, jest też 3-litrowy silnik V6, który zastąpi dotychczas stosowaną jednostkę 2.0 TDI. Duży diesel dostępny będzie w wersjach rozwijających 163, 204 oraz 224 KM.

Zależnie od mocy silnik ten będzie montowany w różnych wersjach Amaroka różniących się rodzajem napędu. Dostępne są auta z klasycznym napędem na tylne koła, a także z 4MOTION - z napędem na tył i dołączanym napędem przedniej osi (z mechaniczną skrzynią biegów), albo ze stałym napędem na cztery koła i z mechanizmem różnicowym typu torsen (z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów).

Zastosowany po raz pierwszy w Amaroku i dostępny seryjnie w Europie układ kierowniczy ze wspomaganiem Servotronic sprawia, że samochodem można kierować bardziej precyzyjnie. Nowe 17-calowe tarcze hamulcowe przy kołach przedniej osi 224-konnego Amaroka oraz 16-calowe tarcze z tyłu zauważalnie poprawiły też drogę hamowania. W seryjnym wyposażeniu znajduje się ponadto system automatycznego hamowania po kolizji.

Volkswagen przygotował też specjalną odmianę Amaroka, nazwaną Aventura. Otrzymała ona lakierowane w kolorze nadwozia sportowe wykończenia w przedziale ładunkowym. Elementy te przykrywają niewielką część przedziału ładunkowego, który ma powierzchnię 2,52 m2.

Amarok Aventura porusza się na 20-calowych kołach z lekkich stopów. Model ten wyposażono również w system Park Distance Control wspomagający parkowanie, z kamerą monitorującą obszar za samochodem, biksenonowe reflektory, światła do jazdy dziennej z diodami LED i ledowe oświetlenie tablicy rejestracyjnej oraz progów.

INTERIA.PL

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Volkswagen Amarok

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje