Toyota Yaris Van, czyli prosty pomysł na miejskiego dostawczaka

Toyota Yaris to jeden z najpopularniejszych samochodów miejskich w Polsce. Duża w tym zasługa ”ciężarowej” odmiany Yaris VAN łączącej zalety auta miejskiego i pojazdu do przewozu towarów. Jej zakup daje możliwość pełnego odliczenia podatku VAT bez konieczności prowadzenia ewidencji przebiegu. Producent podkreśla, że kiedy potrzeby firmy się zmienią, model na powrót można łatwo przekształcić w auto osobowe.

Usunięcie tylnej kanapy zwiększa przestrzeń ładunkową Yarisa VAN z 286 l do 660 l, licząc do dolnej linii okien i do 1100 l, mierząc do podsufitki. Wysokość przestrzeni bagażowej wynosi - w zależności od wersji - od 82 do 94 cm. Podłoga bagażnika ma długość 130 cm i szerokość 95-125 cm. Nie bez znaczenia dla funkcjonalności auta jest także szerokość otworu bagażnika, która wynosi 100 cm. Maksymalna ładowność (w zależności od wersji) wynosi od 388 km do 493 kg. Długości poniżej 4 m i szerokości niecałego 1,7 m ułatwia parkowanie i poruszanie się po wąskich ulicach. Promień skrętu to zaledwie 4,8 m.

Reklama

Yaris VAN może być napędzany jednym z dwóch silników benzynowych. Podstawowa jednostka to 1-litrowy motor VVT-i o mocy 72 KM, współpracujący z 5-stopniową manualną skrzynią biegów. Yaris VAN z tym silnikiem zużywa średnio 4,8 l/100 km. Mocniejszy silnik - 1,5 l z systemem Dual VVT-iE o mocy 111 KM - również jest sparowany ze skrzynią manualną, ale o 6 przełożeniach. Moment obrotowy wynoszący 136 Nm przy 4400 obr./min czyni tę jednostkę wyjątkowo dynamiczną. Średnie zużycie paliwa wynosi 5,2 l/100 km.

W kabinie pasażerskiej znajdziemy wygodne fotele, wielofunkcyjną kierownicę z przyciskami do obsługi multimediów i połączeń telefonicznych przez Bluetooth, a w wersji Premium 7-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego Toyota Touch 2. Yaris VAN jest standardowo wyposażony w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, który obejmuje układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), automatyczne światła drogowe (AHB), a w wersji Premium także układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA). Dla wersji Premium w pakiecie City dostępne są także kamera cofania, światła przeciwmgielne i zapasowe koło dojazdowe.

Przygotowanie Yarisa do pełnienia funkcji auta dostawczego jest bardzo proste. Dzięki temu jeśli firma zmieni charakter lub z innego powodu mały dostawczak przestanie być potrzebny, można go z łatwością zmienić w auto osobowe - bez kratki i z tylną kanapą. Konwersja przebiega bardzo szybko i wymaga minimum formalności.

Ceny samochodu rozpoczynają się od 52 600 zł za wersję Active.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy