Toyota pokaże dwie luksusowe limuzyny na Tokyo Motor Show 2017

Toyota pokaże na zbliżających się 45. targach motoryzacyjnych w Tokio sedana Crown Concept, w którym zaprezentuje technologie mobilne w chmurze oparte na Data Communication Modules. Kolejną nowością będzie trzecia generacja luksusowej limuzyny Century, samochodu zamawianego przez japoński dwór cesarski. Samochód dla monarchów otrzyma napęd hybrydowy z 5-litrowym silnikiem V8.

Toyota Crown Concept
Toyota Crown ConceptInformacja prasowa (moto)

Koncepcyjny Crown posłuży do zaprezentowania doskonałych właściwości jezdnych i wyższej jakości prowadzenia pełnowymiarowego sedana zbudowanego na nowej platformie TNGA oraz technologii internetu samochodów i łączenia pojazdów w chmurze. Prototyp łączy tradycję Toyoty Crown sięgającą 1955 roku z technologiami mobilnymi nowej generacji. Tokyo Motor Show odbędzie się między 25 października a 5 listopada w Tokyo Big Sight pod hasłem "Beyond the Motor".

Nowa Toyota Crown w wersji koncepcyjnej ma długość 4910 mm, szerokość 1800 mm i wysokość 1455 mm, a rozstaw osi wyniósł 2920 mm. Toyota zaprojektowała luksusowego japońskiego sedana całkowicie od początku, opierając go na nowej platformie TNGA. Koncept został poddany testom na torze Nürburgring w Niemczech. Auto prowadzi się pewnie i stabilnie, a układ kierowniczy szybko reaguje na polecenia kierowcy przy każdej prędkości, zarówno na gładkiej, jak i nierównej nawierzchni. Samochód daje się przy tym łatwo kontrolować i zapewnia dużo radości z jazdy. Premiera nowej generacji Toyoty Crown, której zapowiedź stanowi Crown Concept, jest zaplanowana na lato 2018 roku.

Toyota wprowadzi do modelu Crown nową wartość dodaną w postaci pełnego wykorzystania technologii łączenia samochodów w chmurze oraz internetu rzeczy. Crown Concept jest wyposażony w Data Communication Modules (DCM), który znajdzie się w standardowym wyposażeniu następnej generacji Toyoty Crown. DCM umożliwia automatyczne łączenie się samochodów z dostępnymi sieciami telekomunikacyjnymi bez roamingu, co zwiększa możliwości korzystania z internetu, aplikacji, produktów i usług oraz transmisji danych z pokładu samochodu.

Toyota Crown ConceptInformacja prasowa (moto)

Technologie bezpieczeństwa czynnego Toyoty obejmują nie tylko pakiet wprowadzany stopniowo do wszystkich modeli Toyota Safety Sense, czyli systemy automatycznego hamowania i powrotu na tor jazdy czy też aktywny tempomat i automatyczne światła drogowe. W Japonii Toyota jako pierwszy producent na świecie wprowadziła do wybranych modeli, w tym Crowna, system ITS Connect. Opiera się on na technologii wymiany informacji w chmurze pomiędzy pojazdami oraz pojazdami uprzywilejowanymi i urządzeniami infrastruktury drogowej, takimi jak sygnalizatory świetlne. Przekazują one sobie nawzajem na bieżąco informacje, które pomagają zapobiegać nawet takim wypadkom, które w przeciwnym razie byłyby bardzo trudne do uniknięcia np. ze względu na brak widoczności. Toyota współpracuje z władzami państwowymi i lokalnymi, które instalują systemy ITS w miastach i przy drogach na kolejnych obszarach Japonii. Docelowo ITS ma działać na terenie całego kraju i obejmie samochody wszystkich marek.

Toyota stale rozbudowuje swoje platformy serwisów mobilnych, które służą m.in. do rozwiązywania takich problemów jak korki w miastach za pomocą systemu nawigacji z bieżącą wymianą danych o zagęszczeniu ruchu. Samochody marki będą zdalnie diagnozowane dzięki danym na temat funkcjonowania auta zbieranym przez DCM, aby przewidywać ewentualne problemy techniczne i odpowiednio wcześnie przeprowadzać czynności serwisowe. Kompleksowe usługi uzupełni call center, które zapewni klientom marki odpowiednie wsparcie.

Toyota CenturyInformacja prasowa (moto)

W swojej 50-letniej historii Toyota Century doczekała się zamówień na specjalnie przygotowane, opancerzone limuzyny dla cesarza Akihito i cesarzowej Michiko. Samochody te zamawiał także japoński rząd. Produkcję drugiej generacji modelu zakończono w lutym 2017 roku i wtedy nie wiadomo jeszcze było, czy limuzyna znajdzie kontynuację. Dlatego debiut trzeciej generacji Century na pewno spotka się z ogromnym zainteresowaniem Japończyków odwiedzających targi w Tokio, tak jak to miało miejsce przy okazji premiery pierwszej generacji auta na tokijskiej wystawie w 1967 roku, kiedy samochód obejrzało 1,4 mln widzów.

Nowy model to efekt połączenia tradycyjnej sztuki rzemieślniczej, tak charakterystycznej dla japońskiej kultury, z nowoczesnymi ekologicznymi technologiami i  komfortem pasażerów. Auto o długości 5335 mm i szerokości 1930 mm jest napędzane układem hybrydowym z silnikiem V8 o pojemności 5 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który zapewnia najniższe zużycie paliwa w swojej klasie. Eleganckie nadwozie zostało zaprojektowane w tradycyjnym japońskim stylu, z charakterystycznym przednim grillem i czarnym obramowaniem tylnych świateł.

Toyota CenturyInformacja prasowa (moto)

Komfort jazdy zapewniają bardzo sztywne nadwozie, specjalnie dopasowane zawieszenie oraz nowo opracowane opony ograniczające wibracje na nierównościach na drodze. W zadbaniu o bezpieczeństwo pasażerów kierowcę będzie wspierał rozbudowany pakiet Toyota Safety Sense wykorzystujący technologię radarową o zwiększonym zasięgu i precyzji, a także układ monitorowania martwego pola w lusterkach bocznych i system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu.

Tokyo Motor Show 2017

.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas