Toyota GR Supra zaprezentowana

Na salonie samochodowym w Detroit zadebiutowała piąta generacja sportowego coupe Toyoty.

Jeszcze na długo przed dzisiejszą premierą, Toyota zdradziła sporo na temat nowej Supry. Producent sam publikował zdjęcia i wideo zamaskowanych egzemplarzy. Stylistyka modelu nie jest więc zaskoczeniem, podobnie jak jego bardzo zwarte nadwozie. Auto ma długość 4379 mm i rozstaw osi wynoszący zaledwie 2470 mm. Wymiary częściowo zdeterminowała też "baza" - Supra wykorzystuje podzespoły BMW Z4.

Przykłady tego aliansu z łatwością znajdziemy we wnętrzu. Deska rozdzielcza to co prawda osobny projekt, ale elementy wyposażenia wnętrza już nie. Z magazynów BMW zapożyczono wolnostojący ekran system multimedialnego (8,8 cala), który można obsługiwać dotykowo lub pokrętłem między fotelami. Korzysta on zresztą z identycznego oprogramowania - jedynie grafiki zmieniono na takie przedstawiające Suprę. Typowy dla bawarskiego producenta jest też panel klimatyzacji, wybierak automatycznej skrzyni biegów oraz przyciski w jego pobliżu, a także kierownica. Warto przy tym odnotować jednak, że nie są to takie elementy, jak w Z4. Autorskie są natomiast wirtualne zegary.

Reklama

Supra to oczywiście auto dwuosobowe, ale Toyota obiecuje, że nikt nie powinien narzekać w niej na ciasnotę. Auto oferuje przyzwoity, jak na rozmiary, bagażnik o pojemności 290 l. W razie potrzeby można ją też nieznacznie powiększyć.

Pod maskę trafił dobrze znany silnik ze stajni BMW - 3-litrowa jednostka R6 o mocy 340 KM i generująca 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Współpracuje ona z 8-biegową, automatyczną przekładnią i pozwala na rozpędzenie Supry do 100 km/h w 4,3 s. Prędkość maksymalna to 250 km/h.

W zawieszeniu wykorzystano kolumny McPhersona z przodu oraz układ pięciowahaczowy z tyłu. Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy pracuje w trybach Comfort oraz Sport, a o odpowiednią siłę hamowania dba układ hamulcowy Brembo. Toyota podkreśla także idealny rozkład mas między osiami oraz obecność elektronicznie sterowanego mechanizmu różnicowego o ograniczonym uślizgu. Wszystko to składa się na obietnicę świetnych wrażeń z jazdy nową Suprą.

Na liście wyposażenia modelu znajdziemy między innymi w pełni LEDowe reflektory, bezkluczykowy dostęp, wyświetlacz head-up, nagłośnienie JBL oraz pakiet systemów wspomagających kierowcę (wykrywanie ryzyka kolizji, asystent pasa ruchu czy monitorowanie martwego pola lusterek). Pierwsze egzemplarze wyjadą na drogi latem tego roku.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy