Toyota Camry oficjalnie i z polskimi cenami
Limuzyna Toyoty wraca na europejski rynek i zastąpi na nim (wciąż popularnego w Polsce) Avensisa.
Po 14 latach nieobecności Camry wraca na rynek europejski jako sedan balansujący między klasą średnią i wyższą. Auto mierzy 4885 mm długości, 1840 mm szerokości oraz 1455 mm wysokości, a jego rozstaw osi to 2825 mm. Stylistyka, jak to w przypadku Toyoty, jest dość stonowana, ale auto otrzymało ogromny wlot powietrza w dolnej części zderzaka, podobnie jak nowa Corolla.
We wnętrzu zastosowano wiele elementów znanych już z wcześniejszych modeli marki - kierownicę, zegary, dźwignię zmiany biegów i garść innych. Nowy jest natomiast system multimedialny z ekranem o przekątnej 7 lub 8 cali oraz wyświetlacz komputera pokładowego (7 cali). Największy obraz zobaczymy natomiast na... wyświetlaczu head-up - ma on 10,6 cala i jest oczywiście kolorowy.
Toyota podkreśla, że nowa Camry wyróżnia się bardzo wysoką jakością wykończenia. Znajdziemy tu tapicerkę z naturalnej skóry (czarną lub białą) oraz wstawki z prawdziwego drewna. Ciekawostką jest klimatyzacja z jonizatorem powietrza, mająca likwidować zapachy, grzyby, alergeny, bakterie, wirusy, a do tego nawilżać skórę. To, że mamy do czynienia z czymś więcej, niż wyrośniętym autem klasy średniej, podkreśla panel do sterowanie trzecią strefą klimatyzacji, multimediami oraz kątem pochylenia oparcia tylnej kanapy, który umieszczono w podłokietniku.
Pod maską Toyoty Camry znajdziemy tylko jeden rodzaj napędu - hybrydowy. Jego sercem jest 2,5-litrowa jednostka benzynowa, która wraz z elektrycznym motorem przekazują do 218 KM na przednie koła. Współpracuje on z bezstopniową przekładnią i pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 8,3 s. Średnie zużycie paliwa ma wynosić 4,3 l/100 km, a prędkość maksymalna w trybie elektrycznym to 125 km/h. Baterie schowano pod tylną kanapą, dzięki czemu bagażnik oferuje rozsądne 524 l pojemności.
Polskie ceny Camry rozpoczynają się od 139 900 zł za bazową odmianę Comfort, wyposażoną w system multimedialny z 7-calowym ekranem, 17-calowe alufelgi oraz pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense (adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu, automatyczne światła drogowe i system rozpoznawania znaków). Droższa o 10 tys. zł wersja Prestige ma między innymi 18-calowe alufelgi, LEDowe światła główne oraz 8-calowy ekran multimediów. Na szczycie gamy stoi Camry Executive, oferująca dodatkowo skórzaną tapicerkę, elektrycznie regulowaną kolumnę kierowniczą oraz indukcyjną ładowarkę. Wyceniono ją na 159 900 zł.