Toyota Camry oficjalnie i z polskimi cenami

Limuzyna Toyoty wraca na europejski rynek i zastąpi na nim (wciąż popularnego w Polsce) Avensisa.

Po 14 latach nieobecności Camry wraca na rynek europejski jako sedan balansujący między klasą średnią i wyższą. Auto mierzy 4885 mm długości, 1840 mm szerokości oraz 1455 mm wysokości, a jego rozstaw osi to 2825 mm. Stylistyka, jak to w przypadku Toyoty, jest dość stonowana, ale auto otrzymało ogromny wlot powietrza w dolnej części zderzaka, podobnie jak nowa Corolla.

We wnętrzu zastosowano wiele elementów znanych już z wcześniejszych modeli marki - kierownicę, zegary, dźwignię zmiany biegów i garść innych. Nowy jest natomiast system multimedialny z ekranem o przekątnej 7 lub 8 cali oraz wyświetlacz komputera pokładowego (7 cali). Największy obraz zobaczymy natomiast na... wyświetlaczu head-up - ma on 10,6 cala i jest oczywiście kolorowy.

Reklama

Toyota podkreśla, że nowa Camry wyróżnia się bardzo wysoką jakością wykończenia. Znajdziemy tu tapicerkę z naturalnej skóry (czarną lub białą) oraz wstawki z prawdziwego drewna. Ciekawostką jest klimatyzacja z jonizatorem powietrza, mająca likwidować zapachy, grzyby, alergeny, bakterie, wirusy, a do tego nawilżać skórę. To, że mamy do czynienia z czymś więcej, niż wyrośniętym autem klasy średniej, podkreśla panel do sterowanie trzecią strefą klimatyzacji, multimediami oraz kątem pochylenia oparcia tylnej kanapy, który umieszczono w podłokietniku.

Pod maską Toyoty Camry znajdziemy tylko jeden rodzaj napędu - hybrydowy. Jego sercem jest 2,5-litrowa jednostka benzynowa, która wraz z elektrycznym motorem przekazują do 218 KM na przednie koła. Współpracuje on z bezstopniową przekładnią i pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 8,3 s. Średnie zużycie paliwa ma wynosić 4,3 l/100 km, a prędkość maksymalna w trybie elektrycznym to 125 km/h. Baterie schowano pod tylną kanapą, dzięki czemu bagażnik oferuje rozsądne 524 l pojemności.

Polskie ceny Camry rozpoczynają się od 139 900 zł za bazową odmianę Comfort, wyposażoną w system multimedialny z 7-calowym ekranem, 17-calowe alufelgi oraz pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense (adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu, automatyczne światła drogowe i system rozpoznawania znaków). Droższa o 10 tys. zł wersja Prestige ma między innymi 18-calowe alufelgi, LEDowe światła główne oraz 8-calowy ekran multimediów. Na szczycie gamy stoi Camry Executive, oferująca dodatkowo skórzaną tapicerkę, elektrycznie regulowaną kolumnę kierowniczą oraz indukcyjną ładowarkę. Wyceniono ją na 159 900 zł.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy