Tesla chce zdetronizować lidera, a tylko się kompromituje?

Tesla rozpoczęła kampanię reklamową swojego pierwszego pickupa – modelu Cybertruck. Post Elona Maska, który prezes firmy umieścił niedawno na Twitterze, nie pozostawia wątpliwości, czyją pozycję podkopać ma nowe auto.

Internet obiega właśnie filmik, na którym pierwsza półciężarówka Tesli "siłuje" się z liderem amerykańskiego rynku - Fordem F-150. Wynik tego starcia nie jest oczywiście przypadkowy.

Samo przeciąganie liny między samochodami robi wrażenie, ale nie sposób pominąć, że Ford od początku był na przegranej pozycji.

Z nagrania wynika, że Tesla mierzyła się z modelem napędzanym 2,7-litrowym V6 o mocy 330 KM. Co więcej, buksujące koła Forda jasno wskazują, że do porównania wybrano model z napędem tylko na jedną oś...

Tesla nie informuje, która z wersji Cybertrucka zmierzyła się z F-150. Wszystko wskazuje jednak, że mamy do czynienia z modelem "pośrednim", czyli dwusilnikowym, napędzanym na cztery koła!

Reklama

Internauci szybko wychwycili ten propagandowy zabieg. Do filmu odniósł się nawet Sunny Madra - wiceprezes Ford X - oddziału amerykańskiej marki zajmującego się innowacyjną mobilnością. We wpisie na Twitterze zaproponował Elonowi Muskowi, by udostępnił Fordowi jeden egzemplarz Cybertrucka celem porównania "jabłek z jabłkami". W ten sposób jasno dał do zrozumienia, że porównywanie pojazdów z dwóch różnych biegunów cennika jest - łagodnie mówiąc - mało obiektywne.

Fani Forda wskazują, że prezentowana na filmie odmiana to STX, której ceny startują od 30 tys. dolarów. Dla porównania Tesla Cybertruck w wersji Dual Motor AWD wyceniona została na 49 900 dolarów.

W sieci nie brakuje opinii, że - chcąc udowodnić swoją wyjątkowość - Cybertruck powinien zostać skonfrontowany z Fordem F-150 w wersji Raptor. W takiej konfiguracji (ceny od 53 205 dolarów) auto napędzane jest 3,5-litrowym V6 o mocy 450 KM i maksymalnym momencie obrotowym 692 Nm przenoszonym na koła za pośrednictwem 10-stopniowej automatycznej skrzyni biegów. Standard obejmuje również napęd 4x4 (torsen) i blokadę tylnego mechanizmu różnicowego.

Pickup Forda od lat pozostaje jednym z najlepiej sprzedających się nowych aut na świecie. Tylko w ubiegłym roku na model F-150 zdecydowało się ponad 1,08 mln nabywców. W skali całego globu lepszym wynikiem pochwalić się mogła tylko Toyota Corolla!


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy