Subaru z nowym crossoverem

Fuji Heavy Industries - właściciel Subaru - ogłosił plany japońskiej marki na najbliższe lata. Subaru ma zamiar opracować nową, modułową platformę i wprowadzić nowego crossovera.

Do 2020 roku Subaru chce zwiększyć sprzedaż z 825 tys. w zakończonym właśnie roku fiskalnym (+14 proc. r/r) do 1,1 mln aut rocznie. W tym celu Japończycy mają zaprojektować nową, modułową platformę - Subaru Global Platform (SGP), która posłuży do budowy kolejnych generacji Imprezy oraz Legacy. W palecie modeli pojawi się też 7-osobowy crossover, następca nieprodukowanej już Tribeki (więcej informacji: Subaru kończy produkcję Tribeki). Pierwszy jego prototyp był już prezentowany jesienią ub.r.

Reklama

USA kluczowym rynkiem Subaru

Japończycy chcą zwiększyć produkcję w swojej fabryce w Indianie w USA (fot. główne). Obecnie wytwarzane są tam modele Legacy, Outback oraz Toyota Camry; niedługo w zakładach ruszy rozbudowa, dzięki której jego moce produkcyjne w 2016 roku wzrosną ze 270 do 400 tys. sztuk rocznie, a miejsce Camry zajmie aktualna generacja Imprezy. Niewykluczone jednak, że będzie tam montowany jeszcze jeden model - wspomniany już crossover, który ma powstać właśnie z myślą o klientach z USA.

Właśnie w USA Subaru radzi sobie zresztą nadspodziewanie dobrze; wprowadzenie do oferty nowej Imprezy (w tym odmiany hybrydowej), Forestera, a teraz Legacy i Outbacka skutkuje regularnymi wzrostami sprzedaży - w ubiegłym roku aż o 26 proc. Wedle prognoz popyt na nowe Subaru za oceanem wzrośnie w ciągu najbliższych 6 lat z 425 do 600 tys. aut rocznie. W Europie samochody tej marki znalazły w ubiegłym roku 38,9 tys. nabywców  o 7,6 proc. mniej niż w roku 2012 (dane: JATO Dynamic).

Oszczędniejsze silniki, wyższy poziom bezpieczeństwa

Subaru we wszystkich swoich jednostkach ma zamiar wprowadzić bezpośredni wtrysk paliwa i system odłączania części cylindrów podczas jazdy z niewielkim obciążeniem. Inżynierowie zapowiadają, że nowe silniki mają legitymować się sprawnością cieplną przekraczającą 40 proc. (obecnie rekordzistą jest benzynowy motor Toyoty Prius - 38,5 proc.). Niewykluczone, że aby to osiągnąć, będą pracowały w cyklu Atkinsona (opóźnione zamknięcie zaworów ssących).

Przy okazji, na listę wyposażenia trafi nowa generacja układów aktywnego bezpieczeństwa, korzystających z kamery zabudowanej za przednią szybą. Bliżej końca dekady w ofercie zadebiutują modele z napędem hybrydowym z możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka - tej technologii użyczy Toyota, do której należy 16,5 proc. Fuji Heavy Industries.

msob

Subaru Outback 2.0D Lineartronic Comfort - TEST

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy