Stylowo w miejskiej aglomeracji – przegląd rynku

article cover
INTERIA.PL

Stylowo w miejskiej aglomeracji – przegląd rynku

Druga generacja Toyoty Aygo została zaprezentowana w 2014 roku. Projektanci zadbali o oryginalną stylistykę, która została zainspirowana japońską kulturą młodzieżową J-Pop. Charakterystyczną cechą tego auta jest wzór X na przednim pasie. Podstawowa cena Aygo to 35 400 zł za odmianę X z 3-drzwiowym nadwoziem. O 500 zł taniej – dzięki ofercie specjalnej – można nabyć bogatszą wersję wyposażeniową Sprint. W wersji 5-drzwiowej Aygo Sprint kosztuje 35 900 zł. Napędzana silnikiem benzynowym 1,0 o mocy 69 KM miejska Toyota wyposażona jest między innymi w system wspomagający pokonywanie podjazdów, projektorowe światła główne i lampy do jazdy dziennej typu LED, klimatyzację manualną oraz komputer pokładowy i radio MP3 z portami USB/AUX. Średnią wersję wyposażenia X-play (41 400 lub 42 400 w zależności od nadwozia) już za 100 zł można uzupełnić w pakiet City – system multimedialny z 7- calowym ekranem i kamerą cofania oraz w lampy przeciwmgielne. Dodatkowo samochód może być wyposażony w pakiet zwiększający bezpieczeństwo – układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia i układ o niezamierzonej zmianie pasa ruchu w cenie 1 500 zł. W jaki sposób japoński producent podszedł do tematu personalizacji w tym modelu? Samochód występuje w 8 wersjach kolorystycznych dachu wraz z opcją dachu składanego. Co więcej, użytkownik może sam zaprojektować Aygo nie tylko pod kątem wyboru lakieru nadwozia. Najmniejsza Toyota daje największe możliwości dopasowania samochodu do swoich potrzeb stylistycznych – 8 barw grilla, tylnego dyfuzora i listew przedłużających, do tego dochodzi 21 modeli kołpaków i felg aluminiowych. Wnętrze również można modyfikować, wymieniając poszczególne elementy i zmieniając ich barwy – są wśród nich obudowa tunelu, kokpitu centralnego czy boczne nawiewy powietrza. Co więcej zabieg ten można wykonać również po zakupie samochodu dowolną ilość razy – panele te można po prostu dokupić w sieci marki. INTERIA.PL
DS 3 nawiązuje swoją nazwą do legendarnego już Citroena DS, a jego konstrukcja oparta jest na kompaktowym modelu C3 tego francuskiego producenta. Mierzący 394,8 cm długości hatchback oferuje pasażerom 5 miejsc. Cennik modelu startuje od 66 900 zł. Najtańsza wersja napędzana jest silnikiem 1,2 o mocy 82 KM z manualną skrzynią biegów. Na liście wyposażenia można znaleźć między innymi manualną klimatyzację, elektrycznie regulowane szyby przednie czy kierownicę obszytą skórą. Bogatsze wersje – najdroższa opcja jest wyceniona na ponad 131 tys. zł – zostały wyposażone między innymi w system wspomagający parkowanie czy światła LED. I w tym przypadku producent zadbał o możliwość personalizacji samochodu. Na liście znalazły się opcje zmiany koloru dachu, a bardziej wymagający mogą przystroić ten element karoserii graficznym motywem. W ofercie znalazło się też kilkanaście wzorów felg aluminiowych, różne wersje kolorystyczne tapicerki skórzanej, a także chromowane elementy nadwozia. INTERIA.PL
Druga generacja Smarta ForFour pojawiła się w 2014 roku po dziesięciu latach od prezentacji pierwszej odsłony smarta z dwoma rzędami siedzeń. Samochód może pomieścić cztery osoby, a jego 5-drzwiowa odmiana jest dłuższa od wersji dwuosobowej o 80 cm i mierzy 349 cm. Ceny samochodu zaczynają się od 51 tys. zł, a na liście podstawowego wyposażenia znalazły się między innymi elektrycznie sterowane szyby, komputer pokładowy, automatyczny układ start-stop oraz tempomat, asystent ruszania na wzniesieniu i asystent bocznego wiatru. Za napęd odpowiada silnik o pojemności 999 cm3 i mocy 61 KM. Jak można doposażyć ten niewielki samochód? Producent oferuje siedem wersji wyposażeniowych, a dodatkowo samochód można uzbroić między innymi w dach panoramiczny czy pakiet dodatkowych schowków. Konfigurator przewiduje również możliwość wyboru barwy szkieletu tridion – konstrukcji, która zapewnia pasażerom bezpieczeństwo. Importer przygotował również linię dodatków – miłośnik tego modelu może się więc zaopatrzyć w sygnowane ubrania – np. koszulki, czapeczki lub torby sportowe oraz dedykowany uchwyt na tablet lub telefon. W ofercie personalizacji znalazło się także kilka wzorów felg do wyboru, które mogą zostać ozdobione nakrętkami na wentyl z logo marki. Całość uzupełniają naklejki na dach i chromowane listwy. INTERIA.PL
Odświeżony Peugeot 208 pojawił się w 2015 roku – zmiany objęły między innymi pas przedni, a we wnętrzu pojawił się nowy system multimedialny. Ceny samochodu startują od 41 700 zł z wersją trzy- lub pięciodrzwiową. W tej kwocie otrzymujemy auto z silnikiem 1,2 o mocy 68 KM. Na liście wyposażenia znalazły się między innymi tempomat i ogranicznik prędkości ze sterowaniem z kolumny kierowniczej, elektrycznie sterowane szyby przednie oraz system audio CD MP3 z gniazdem AUX sterowny z kierownicy. Wyższe warianty można doposażyć w automatyczną klimatyzację dwustrefową w cenie 2 tys. zł. Producent przygotował kilka wariantów personalizacji wnętrza w cenie 1 800 zł – zmieniają one kolor niektórych elementów wykończenia kabiny, paneli i uchwytów drzwi oraz wykończenie dźwigni zmiany biegów. Dodatkowo kupujący może wybrać kilka opcji nadwozia – modyfikacje kolorystyczne obejmują między innymi atrapę chłodnicy, wykończenia lamp, zmianę barwy emblematu marki i modelu oraz wykończenia kolorystyczne kierunkowskazów w lusterkach. INTERIA.PL
Opel Adam został zaprezentowany w 2014 roku, a jego styl retro ma nawiązywać do stylistyki włoskiego modelu 500 i Mini. Ceny na polskim rynku zaczynają się od 43 500 zł, a auto napędza wtedy silnik 1,2 o mocy 70 KM. Na liście wyposażenia znalazły się między innymi elektrycznie sterowane szyby przednie, radio z wyświetlaczem oraz system wspomagania ruszania na pochyłościach. Dopłata do ręcznej klimatyzacji to 2,6 tys. zł, a audio z USB i Bluetooth powiększa cenę auta o 1 tys. zł. Samochód można doposażyć w pakiety kolorystyczne dachu oraz nakładki lusterek w odpowiednim kolorze w cenie 1,5 tys. zł lub pakiety Carbon zmieniające barwę lusterek, listwy osłony chłodnicy i obudowę lusterka wewnętrznego – cena 150 zł. Dodatkowo samochód można uzbroić w nakładki na progi oraz pakiet zewnętrznych elementów dekoracyjnych uzależniony od koloru lakieru na dachu i masce.  
Mini zmotoryzował Wielką Brytanię i od lat 60. uchodzi za jedną z motoryzacyjnych ikon. Jego następca produkowany jest od 2001 roku. Obecnie w salonach sprzedaży można kupić jego trzecią generację. Cena tego samochodu w wersji trzydrzwiowej zaczyna się 80 tys. zł za odmianę One. Najtańszy Mini napędzany jest silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 litra i mocy 75 KM. Napęd przekazywany jest za pomocą manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach. Wyposażenie standardowe obejmuje między innymi czujnik kolizji, spojler dachowy, światła do jazdy dziennej oraz podgrzewanie lusterek zewnętrznych i dysz spryskiwaczy szyb. Na liście wyposażenia znalazły się ponadto – klimatyzacja, komputer pokładowy i radio z 4-wierszowym wyświetlaczem. Producent przewidział możliwość rezygnacji z emblematu modelu, a samochód można wyposażyć w dodatkowy tylny spojler kosztujący 838 zł. Na liście akcesoriów znalazły się również białe lub czarne sportowe pasy na pokrywie silnika (485 zł), chromowane wykończenia (662 zł) lub pakiet aerodynamiczny John Cooper Works. Samochód można doposażyć w białe lampy kierunkowskazów (353 zł) lub skorzystać z dostępnych pakietów wyposażenia dodatkowego w cenie od 7,4 tys. zł do około 25 tys. zł, w skład których wchodzą między innymi – w zależności od wersji zestawu – nowa kierownica, sportowe fotele, diodowe reflektory lub dwustrefowa klimatyzacja.  
Hyundai i10 produkowany jest od 2007 roku, a w 2013 roku pojawiła się druga generacja tego samochodu. Ceny i10 zaczynają się od 39 900 zł. Najtańsza wersja napędzana jest silnikiem 1,0 o mocy 66 KM. Na liście wyposażenia można znaleźć między innymi elektrycznie regulowane szyby przednie, komputer pokładowy i spojler dachowy. Samochód można doposażyć w zestaw klimatyzacji manualnej z radiem i regulacją wysokości fotela kierowcy oraz lusterkami i klamkami w kolorze nadwozia – cena pakietu to 3,9 tys. zł. Do wyboru jest dziewięć kolorów nadwozia, w tym trzy perłowe, a wykończenie wnętrza występuje w pięciu wersjach kolorystycznych – w połączeniu z odpowiednią tapicerką foteli użytkownik może spersonalizować barwę paneli drzwi, obudowy dźwigni zmiany biegów i kokpitu.  
Nawiązująca do stylu lat 60. i 70. „pięćsetka” to jeden z bardziej rozpoznawalnych samochodów tego producenta. Produkowana ponad pół wieku temu pierwsza generacja tego modelu dzięki swojej prostocie i niskiej cenie zyskała spore grono klientów i zdobyła status kultowej. Dzisiaj ceny tego modelu zaczynają się od 40 900 zł – samochód jest przy tym napędzany silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 litra i mocy 89 KM. Na liście wyposażenia znalazły się między innymi centralny zamek oraz elektrycznie otwierane szyby, klimatyzacja manualna, komputer pokładowy oraz podstawowy model radia bez CD, ale z portami USB i AUX. W przypadku modelu 500 producent również zadbał o szerokie możliwości personalizacji. Samochód oferowany jest w kilkunastu wersjach kolorystycznych – pastelowych, metalizowanych i perłowych, w tym w podwójnym malowaniu. Dach można natomiast upiększyć jedną z kilku dostępnych folii ozdobnych w różnych wzorach, a panel deski rozdzielczej jest dostępny w kilku barwach. Gamę personalizacji uzupełniają naklejki na karoserię, obudowy kluczyków, emblematy boczne oraz np. pojemniki na kosmetyki.  
Citroen C1 produkowany jest od 2005 roku, a w 2014 roku została zaprezentowana druga generacja tego modelu. Trzydrzwiowa odmiana startuje od kwoty 36 200 zł, natomiast za wersję pięciodrzwiową trzeba zapłacić 39 400 zł. Podstawowym silnikiem jest litrowa jednostka benzynowa o mocy 68 KM. Standardowo samochód jest wyposażony w system wspomagania ruszania na wzniesieniu, centralny zamek oraz przednie szyby regulowane elektrycznie, a także komputer pokładowy i system audio MP3 bez napędu CD. Samochód w najwyższej specyfikacji można doposażyć między innymi w pakiet bezpieczeństwa (Active City brake + Alarm niezamierzonego przekroczenia linii) kosztujący 2 200 zł oraz klimatyzację automatyczną i zmierzchowy włącznik świateł za 1 200 zł. W cenniku można znaleźć między innymi pakiety zmieniające barwę drążka dźwigni zmiany biegów, centralnej części kokpitu, osłon wlotów powietrza i obudowy lusterek zewnętrznych – do wyboru jest kolor czerwony lub biały. Dodatkowo użytkownik może spersonalizować elementy zewnętrzne – listwy okien, klamki lub dach.  
Volkswagen up! jest produkowany od 2011 roku i zastąpił model Fox, któremu nie udało się zdobyć popularności na naszym rynku. Ceny odmiany 3-drzwiowej zaczynają się od 36 890 zł, natomiast odmiana 5-drzwiowa kosztuje od 38 320 zł. Podstawowym silnikiem jest litrowa jednostka benzynowa o mocy 60 KM. Na liście wyposażenia można znaleźć między innymi reflektory przeciwmgielne, światła dzienne LED oraz obrotomierz. System audio jest dostępny w cenie od 1 420 zł, a klimatyzacja to koszt na poziomie 1 240 zł. Samochód można dodatkowo doposażyć w pakiety składające się z tylnych czujników parkowania, kierownicy, dźwigni hamulca ręcznego i gałki zmiany biegów obszytych skórą i systemu 6 głośników – koszt to 1 420 zł. W ofercie znajduje się 9 obręczy w pięciu różnych kolorach, które można połączyć z jednym z pięciu kolorów nadwozia. Dodatkowo deska rozdzielcza ma panele dostępne w kilku różnych kolorach. Całość można uzupełnić kolorowym dachem.  
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas