Skoda Rapid Spaceback ScoutLine już w salonach
Gama modelu Rapid Spaceback wzbogaciła się o kolejną wersję – ScoutLine. Nie „Scout”, a właśnie „ScoutLine”, co już na wstępie powinno nieco ostudzić ewentualne oczekiwania miłośników jazdy po bezdrożach.
Zakres "terenowych" modyfikacji w Scoutach spod znaku Skody jest dosyć zróżnicowany. Np. w Octavii obejmuje nie tylko off-roadową stylizację, osłony podwozia czy zwiększony prześwit, ale także napęd 4x4. W przypadku poprzedniej Fabii na odmienność wersji Scout składały się terenowe dodatki i podwyższone nadwozie, ale napędzana była tylko przednia oś.
W Rapidzie ScoutLine ograniczono się wyłącznie do "offroadowych elementów ochronnych", czyli dwubarwnego spoilera przedniego zderzaka, osłon przednich i tylnych nadkoli, dekoracyjnego panelu ochronnego tylnego zderzaka z lakierowanym na srebrno dyfuzorem oraz osłon progów.
Z wizualnych ozdobników dochodzą tu jeszcze 16-calowe aluminiowe felgi (w opcji są także 17-calowe obręcze) i srebrne obudowy lusterek zewnętrznych. Napędu na obie osie czy choćby większego od standardowego prześwitu w specyfikacji Rapida ScoutLine nie ma sensu szukać.
Odmianę ScoutLine można za to kupić z każdym z oferowanych dla Rapida silników: do wyboru są więc trzy warianty benzynowe: 1.2 TSI 90 KM (66 700 zł, z DSG - 72 700 zł), 1.2 110 KM (69 400 zł) i 1.4 TSI 125 KM DSG (77 200 zł) oraz dwa wysokoprężne: 1.4 TDI 90 KM (74 300 zł, z DSG - 80 300 zł) i 1.6 TDI 115 KM (78 400 zł).
Do wyposażenia standardowego należą m.in. klimatyzacja manualna, czujniki parkowania z tyłu, system start-stop, radio z wejściami USB, SD i AUX oraz trójramienna wielofunkcyjna kierownica z obsługą systemu audio. Obecnie na Rapidy Spaceback ScoutLine obowiązuje teraz rabat 4700 zł, więc ich ceny startują już od 62 000 zł. Na zasadzie oferty limitowanej razem z autem można także dostać warty 1800 zł zestaw kół zimowych (komplet 15-calowych stalowych felg z oponami Pirelli Snowcontrol).