Salon Paryż 2014 - nowy Hyundai i20 - informacje i zdjęcia
Hyundai zaprezentuje w Paryżu nową generację i20 - z nadzieją, że stanie się poważnym graczem w segmencie miejskich aut.
W minionych latach i20 regularnie znajdował w Europie około 80 tys. nabywców. W zeszłym roku zapewniło mu to 12. lokatę w segmencie, który - choć nieco się kurczy - nadal stanowi około 1/5 sprzedaży nowych samochodów na Starym Kontynencie. Jest o co walczyć, bo i20 wyprzedzają nawet starsze konstrukcyjne, acz lubiane w swoich ojczyznach modele - Citroen C3 i Fiat Punto, a także atrakcyjnie wyceniona Dacia Sandero.
Nowa odsłona i20 wyróżnia się świeższym, bardziej eleganckim designem z coraz modniejszym, zasłoniętym słupkiem C (i pomyślec, że na Iana Calluma, który podobny zabieg zastosował w Jaguarze XJ, spadły gromy). Na życzenie model może zostać wyposażony w cyfrowy panel wskaźników, panoramiczny dach czy LED-owe tylne światła. Hyundai nie ujawnił jeszcze zdjęć deski rozdzielczej i20, w galerii umieściliśmy już jednak fotografię kabiny wersji z rynku indyjskiego - nie powinna ona różnić się zanadto od europejskiej. Co ciekawe, widać na niej nawet dodatkowy nawiew dla pasażerów tylnej kanapy.
Do budowy drugiej generacji i20 posłużyła nowsza platforma - znana już z Kii Rio, z dłuższym do 257 cm rozstawem osi (+4,5 cm względem poprzednika). Wartość taka jeszcze niedawno była raczej domeną samochodów kompaktowych. Mały Hyundai może też pochwalić się sporym, bo 320-litrowym bagażnikiem. Klasowa norma to jakieś 280 l.
Gama silnikowa na rynek indyjski ma obejmować benzynową jednostkę o pojemności 1,2 litra i mocy 83 KM oraz 1,4-litrowego turbodiesla o mocy 90 KM. Czy takie same jednostki trafią do wersji europejskiej - zobaczymy.
Oficjalna premiera nowego Hyundaia i20 odbędzie się podczas salonu samochodowego w Paryżu, który rozpoczyna się 2 października br.
***
AKTUALIZACJA, 3 września br.: Hyundai ujawnił dodatkowe zdjęcia i informacje na temat i20:
- Auto mierzy sporo, bo 403,5 cm długości (+4 cm względem poprzednika) i 173,4 cm szerokości (+2,4 cm), a pod względem pojemności bagażnika należy do najlepszych w segmencie (326 zamiast 295 l; maksymalnie 1042 l). Równocześnie jest o 1,6 cm niższe niż dotychczas - ma 147,4 cm wysokości.
- Współczynnik oporu powietrza spadł z 0,32 do 0,3.
- Odczuwalnie wzrosła ilość przestrzeni w kabinie (+3,3 cm nad głowami, +2,4 cm na nogi, +1,5 cm na szerokość na wysokości ramion).
- W konstrukcji nadwozia znacznie zwiększono udział wysokowytrzymałej stali (z 16 do 42 proc.).
- Lista wyposażenia wzbogaciła się m.in. o asystenta pasa ruchu, panel wskaźników z 3,5-calowym wyświetlaczem OLED oraz podgrzewaną kierownicę.
- Gama silnika ma obejmować wolnossące jednostki benzynowe 1.25 (75 i 84 KM; łączone z 5-biegowymi skrzyniami manualnymi) oraz 1.4 (100 KM; 6-biegowa skrzynia manualna albo 4-stopniowa automatyczna), a także turbodiesle 1.1 (75 KM) oraz 1.4 (90 KM), oba współpracujące z ręcznymi przekładniami o 6 przełożeniach.
msob