Salon Frankfurt 2013 - nowa generacja Hyundaia i10
Jedną z nowości nadchodzącego salonu samochodowego we Frankfurcie będzie nowa generacja Hyundaia i10.
Najmniejszy Hyundai urósł i wyładniał. Zaokrąglone lampy, zadarta ku górze linia szyb czy zauważalne przetłoczenia na drzwiach odcinają się od pudełkowatego poprzednika i przybliżają nowe i10 do większych modeli koreańskiej marki, zaprojektowanych w duchu języka "płynnej rzeźby". Zmieniły się także proporcje karoserii - na długość przybyło jej 8 cm (nadwozie mierzy 364,5 cm), na szerokość - 6,5 cm (166 cm), o 5 cm zmalała za to wysokość (149 cm). Rozstaw osi wydłużono o 0,5 cm, do 238,5 cm (dla porównania, w Pandzie wynosi 230 cm, a w Citigo - 242 cm). W rezultacie wzrosła ilość miejsca w kabinie i pojemność bagażnika, który mieści teraz 252 l.
Koreańczycy podkreślają, że pod względem komfortu i wyciszenia nowe i10 reprezentuje wzorce samochodów miejskich. Auto zaprojektowano w europejskim centrum Hyundaia w niemieckim Rüsselsheim, a jego produkcją zajmą się zmodernizowane zakłady w tureckim Izmit, gdzie wytwarzany jest już model i20 (poprzednik był wytwarzany w Indiach).
Więcej szczegółów na temat nowego Hyundaia i10 opublikujemy jeszcze przed targami motoryzacyjnymi we Frankfurcie (10-22 września br.). Model będzie konkurował m.in. z Volkswagenem up!, Skodą Citigo, Chevroletem Sparkiem i Fiatem Pandą.
msob
Hyundai i10, Kia Picanto FL, Suzuki Splash - pojedynek używanych maluchów
Raport awaryjności ADAC 2013 - jak wypada w nim Twój samochód?