Salon Detroit 2015 - Lexus GS F

Lexus pokaże w Detroit najmocniejszą wersję GS-a, oznaczoną literą "F". W przeciwieństwie do konkurentów - m.in. z BMW M5 i Mercedesem E 63 AMG - model napędzany jest wolnossącym silnikiem.

GS F korzysta z rozwiązań wprowadzonych już w coupe RC F. Do jego napędu służy wolnossąca jednostka 5.0 V8 o mocy 473 KM przy 7100 obr./min i 527 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 4800-5600 obr./min. W celu obniżenia zużycia paliwa, przy niewielkim obciążeniu pracuje ona w cyklu Atkinsona (opóźnione zamknięcie zaworów ssących). Siłę napędową przenosi do tylnych kół 8-biegowy automat.

GS F otrzymał również aktywny tylny dyferencjał, dodatkowe usztywnienia konstrukcji nadwozia i zawieszenia, a także odpowiednio zmodyfikowano opakowanie. Z zewnątrz uwagę zwraca agresywnie stylizowany pakiet ospojlerowania, nowe, bardziej efektowne lampy oraz wydech z charakterystycznymi dla sportowych Lexusów umieszczonymi końcówkami, a w kabinie pojawiły się sportowe fotele i wstawki z włókien węglowych.

Reklama

Sportową limuzynę od coupe odróżnia jeden istotny parametr - podczas gdy RC F jest zauważalnie cięższy od swoich konkurentów, GS F, z masą własną równą 1830 kg, jest najlżejszym modelem w segmencie. Na kolejne informacje, w tym osiągi, musimy jeszcze poczekać.

msob

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy