Porsche Taycan teraz także z napędem na tył

Do gamy elektrycznego Porsche dołącza bazowa odmiana, wyposażona tylko w jeden silnik i mająca całkiem niezłą cenę.

Porsche Taycan
Porsche Taycan Informacja prasowa (moto)

Nowa wersja Taycana nie ma żadnego dodatkowego oznaczenia, co akurat jest typowe dla modeli Porsche. Moc tej odmiany nie imponuje (jak na auto z Zuffenhausen), ponieważ wynosi jedynie 326 KM. Ale mowa tu o mocy stałej - tak jak pozostałe wersje Taycana, podczas korzystania z funkcji launch control, moc chwilowo jest podbijana i w tym przypadku podnosi się ona do 408 KM. To wystarcza, aby osiągnąć sprint do 100 km/h w 5,4 s.

Bazowy Taycan oferowany jest z baterią o pojemności 79,2 kWh, która pozwala na przejechanie maksymalnie 431 km. Za dopłatą jednak otrzymamy (stosowany w topowych odmianach) akumulator Performance Plus oferujący 93,4 kWh, zwiększający zasięg do 484 km, co jest najlepszym wynikiem w gamie modelu. Większa bateria podbija także moc - 380 KM stałej i 476 KM chwilowej. Nie wpływa to jednak na czas przyspieszenia do "setki".

Mniejszy akumulator można ładować prądem o mocy do 225 kW, natomiast większą do 270 kW. Szczęśliwiec, który znajdzie ładowarkę o takiej mocy, może uzupełnić energię od 5 do 80 proc. w zaledwie 22,5 minuty.

Porsche Taycan Informacja prasowa (moto)

Pewnym rozczarowaniem może być natomiast to, że choć bazowy Taycan nie ma z przodu silnika, jego przedni bagażnik nadal oferuje tylko 84 l. Wystarcza to głównie na pomieszczenie dużej i ciężkiej torby z kablami i ładowarką. Tylny bagażnik ma pojemność 407 l.

Porsche Taycan Informacja prasowa (moto)

Porsche Taycan pojawi się w polskich salonach w połowie marca. Cena to 389 tys. zł, a więc wyraźnie mniej od równie mocnej Panamery.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas