Porsche Taycan Sport Turismo wyceniony! Tanio nie będzie
Taycan Sport Turismo to najnowszy wariant nadwoziowy elektrycznego modelu Porsche. Auto trafić ma na rynek pod koniec lutego 2022 roku. Polski cennik zaczyna się od 403 tys. zł.
Taycan Sport Turismo to trzeci po sportowej limuzynie oraz odmianie Cross Turismo wariant nadwoziowy elektrycznego Porsche. Samochód dostępny będzie w pięciu wersjach silnikowych (w tym z napędem na tylne lub wszystkie koła) oraz z dwoma rozmiarami baterii.
Debiutująca właśnie wersja Taycana - jak sugerują marketingowcy niemieckiej marki - skierowana jest do klientów chcących połączyć codzienną użyteczność z dynamiczną jazdy po utwardzonych drogach.
Porsche Taycan Sport Turismo oferuje o ponad 45 mm większą przestrzeń nad głowami pasażerów z tyłu niż w limuzynie. Nad siedzeniem kierowcy wygospodarowano dodatkowe 9 mm wysokości. Ponadto otwór załadunkowy jest znacznie dłuższy (801 mm) i wyższy (543 mm) niż w limuzynie (odpowiednio 434 mm i 330 mm).
Dokładna pojemność tylnego bagażnika zależy od specyfikacji danego egzemplarza. W połączeniu z nagłośnieniem Sound Package Plus może on pomieścić do 446 l (limuzyna: 407 l), a z audio Bose Surround Sound System (standardowe wyposażenie Porsche Taycan Turbo Sport Turismo) 405 l.
Po złożeniu tylnych siedzeń (składanych w proporcji 60:40) pojemność można zwiększyć do, odpowiednio, 1212 lub 1171 l. A do tego dochodzi jeszcze 84-litrowy przedni bagażnik (tzw. frunk).
Jako pierwsze, bo pod koniec lutego 2022 roku na rynku pojawią się warianty Taycan Sport Turismo w odmianie GTS. Następnie w połowie marca, dołączą kolejne wersje. Do wyboru będzie:
- bazowa wersja Taycan Sport Turismo o mocy 408 KM i jako jedyna z napędem na tylne koła (403 tys. zł)
- Taycan Sport Turismo 4S o mocy 530 KM (467 tys. zł)
- Taycan Sport Turismo GTS o mocy 598 KM (578 tys. zł)
- Taycan Sport Turismo Turbo o mocy 680 KM (666 tys. zł)
- Taycan Sport Turismo Turbo S o mocy 761 KM (808 tys. zł).
***