Porsche Panamera GTS - nadal z V8!
W dobie powszechnego downsizingu i ucinania cylindrów miło dowiedzieć się, że nie wszystkie marki zawsze idą tą drogą.
Pierwsza generacja Panamery miała pod maską wolnossące V8 o pojemności 4,8 l. Ponieważ jednak odmiany GTS w Porsche tworzone są na bazie wersji S, można było się spodziewać, że w nowej odsłonie wykorzystana zostanie jednostka V6 2,9 l. Tak się jednak nie stało.
Zamiast tego, inżynierowie Porsche sięgnęli po 4-litrowe, podwójnie doładowane V8 z odmiany Turbo i zmniejszyli jego moc z 550 KM do 460 KM, a maksymalnym moment obrotowy z 770 Nm do 620 Nm. W efekcie Panamera GTS rozpędza się do 100 km/h w 4,1 s, czyli o zaledwie 0,1 s szybciej, niż odmiana 4S. Prędkość maksymalna to 292 km/h (289 km/h w wersji Sport Turismo).
Na listę seryjnego wyposażenia trafił sportowy układ wydechowy, pakiet Sport Chrono (zawierający między innymi stoper i funkcję launch control) oraz pneumatyczne zawieszenie obniżone o 10 mm. Hamulce z przodu mają średnicę 390 mm, a z tyłu 365 mm.
Wizualne zmiany, w porównaniu do słabszych odmian Panamery, obejmują między innymi pakiet Sport Design nadający nadwoziu nieco bardziej agresywnej prezencji. Uwagę zwraca też wiele elementów polakierowanych na czarno oraz trzyczęściowy spojler w liftbacku, stosowany dotychczas tylko w wersji Turbo. Auto seryjnie porusza się na 20-calowych felgach w czarnym kolorze.
We wnętrzu znajdziemy wykończenie z czarnej skóry i alcantary, urozmaiconej czerwonymi przeszyciami. Listwy ozdobne wykonano z anodowanego aluminium.
Porsche Panamera GTS jest już dostępna w polskich salonach, a ceny zaczynają się od 641 230 zł za liftbacka oraz od 655 870 zł za odmianę Sport Turismo.