OMODA 5. Pierwsze samochody już w Europie. Podbiją rynek?

Chery International kontynuuje proces wejścia na europejski rynek. Na kontynencie pojawiła się pierwsza partia modeli OMODA 5.

O modelach tej marki, z racji ambitnych planów obejmujących również nasz rynek. Brand Director OMODA Europe, Ajax Jia, z którym miałem okazję rozmawiać w kwietniu, przyznał, że koncern widzi duży potencjał rynkowy naszego kraju, docenia jego lokalizację w samym sercu Europy i widząc rynkowy udział aut spalinowych w sprzedaży, dostrzega duży potencjał we wprowadzeniu spalinowego modelu na nasz rynek. Co więcej, OMODA w dalszym horyzoncie czasowym rozważa możliwość otwarcia fabryki w Europie. Czy w Polsce? Na tak precyzyjną, wiążącą odpowiedź wciąż jest zbyt wcześnie. 

Reklama

OMODA 5. Pierwsze auta już w Europie

Transportowiec Avera przypłynął do portu w hiszpańskim Las Palmas przywożąc m.in. 17 kontenerów, z portu w chińskim Wuhu. W kontenerach tych dotarło 51 egzemplarzy modelu OMODA 5. Według informacji prasowej auta te przechodzą teraz proces rejestracji. Nie wiadomo, czy zostaną w Hiszpanii, czy będą rozwiezione po Europie.

Co to jest OMODA 5?

Pierwszy model marki OMODA to crossover wielkości Kii Niro czy Mazdy CX-30. Ma 4,4 metra długości, 1,8 metra szerokości i jest wysoki na niemal 1,6 metra. Rozstaw osi to 2,63 m. Auto początkowo oferowane będzie wyłącznie w wersji spalinowej. Napędzać je będzie silnik o pojemności 1.6 TGDI i mocy 197 KM, sprzężony z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną. Napęd ma trafiać na przednie koła. Kilka miesięcy po debiucie wersji spalinowej, gamę uzupełni wersja elektryczna. 

OMODA 5: Skrojona nie tylko pod Europejczyków

OMODA, jako marka-córka Chery International, chce swoją gamą zainteresować klientów nie tylko na naszym kontynencie. Model 5 sprzedał się już w przeszło 80 000 egzemplarzy w Meksyku, Turcji, Australii, Izraelu i na Bliskim Wschodzie. Według prognoz firmy, w tym roku "piątek" sprzeda się ok. 200 tysięcy sztuk. 

W Polsce pierwsze egzemplarze powinniśmy zobaczyć po wakacjach. Jeszcze w tym roku w Warszawie otwarta zostanie centrala oficjalnego importera tej marki na naszym rynku. Przemyślane podejście do rozwoju w Europie podpowiada, że firma ma poważne plany wobec naszego kontynentu i konkretny pomysł, jak zrealizować swoje cele by na długo zaistnieć w Europie. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Omoda 5
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama