Ofensywa Volkswagena - nowe auta, silniki i skrzynie
Volkswagen chce zahamować spadek popytu na nowe samochody w Europie, prezentując nowe modele i wersje swoich aut. Niemieccy koncernu zapowiadają również wprowadzenie do oferty 10-biegowych skrzyń oraz mocniejszych turbodiesli.
W tym roku do salonów trafi aż 60 nowych lub odświeżonych aut koncernu Volkswagena. W zahamowaniu negatywnych trendów rynkowych pomóc ma m.in. premiera nowej Skody Octavii, kolejnych wersji Golfa (GTI, GTD, Variant) oraz Audi A3 w wersji sedan. Ten ostatni model celuje przede wszystkim w nabywców z USA i Chin. Duże nadzieje Niemcy wiążą także z prezentacją dwóch ekskluzywnych SUV-ów: Porsche Macana oraz Bentleya Falcona. Sprzedaż samochodów luksusowych to dzisiaj źródło ponad połowy zysków koncernu.
W obliczu spadku popytu na nowe auta na rynku europejskim niezbędne okazuje się również wzmocnienie sieci sprzedaży w krajach rozwijających się. W najbliższych latach na całym świecie - głównie w Azji - powstanie 1,5 tys. nowych salonów marek koncernu (obecnie działa ich około 20 tys.).
W piątek szef grupy Volkswagena, Martin Winterkorn, ujawnił też, że niemieccy inżynierowie pracują nad zautomatyzowanymi przekładniami DSG o 10 przełożeniach oraz nowym turbodieslu, który ma generować 136 KM z 1 litra pojemności. Oznacza to, że 2-litrowy wariant mógłby rozwijać moc ponad 270 KM - odpowiadającą tej, jaką osiąga benzynowy silnik 2.0 TSI pod maską produkowanego obecnie Scirocco R (265 KM). Aby uzyskać taki potencjał, jednostka ma być uzbrojona w zmienne fazy rozrządu i układ wtrysku common rail z ciśnieniem sięgającym 3000 barów (obecnie do 2200 barów). W przyszłości do oferty dołączą także kolejne hybrydy z możliwością ładowania z gniazdka, m.in. nowy Passat, Audi A6 oraz Porsche Cayenne, a także auta napędzane gazem ziemnym.
Wszystkie te działania mają wspólny cel: do 2018 roku grupa Volkswagena ma wyprzedzić Toyotę i General Motors, i zdobyć tytuł największego producenta samochodów na świecie.
msob