Volkswagen pójdzie vabank. Od tego modelu zależy przyszłość elektryków

Volkswagen ma za sobą pracowity rok - pojawiły się nowe i zmodernizowane modele, świętowano 50 lat Golfa. Ale marka już ma poważne plany na przyszły rok. W tym debiut elektryka, który ma spopularyzować napęd na prąd.

Volkswagen w przyszłym roku chce wprowadzić kluczowy model elektryczny.
Volkswagen w przyszłym roku chce wprowadzić kluczowy model elektryczny.Maciej OlesiukINTERIA.PL

Ile samochodów sprzedał Volkswagen w Polsce?

Volkswagen planuje, że 2024 rok w Polsce zakończy z poziomem sprzedaży w naszym kraju wynoszącym ok. 34 tys. samochodów. Taki wynik sprawia, że niemiecki producent plasuje się w czołówce najpopularniejszych marek w naszym kraju.

Nowe modele Volkswagena. Golf ma 50 lat

Za Volkswagenem jednak także aktywne miesiące, jeśli chodzi o różnego rodzaju premiery. Mijający rok to czas ofensywy produktowej Niemców – wprowadzili oni na rynek sześć aut (nowe modele lub zmodernizowane). Do najważniejszych aut, które pojawiły się w ciągu ostatnich 12 miesięcy należy m.in. Golf po liftingu. Jest to szczególnie ważne, ponieważ w tym roku Golf świętuje pięćdziesięciolecie swojego istnienia. Od 1974 roku z taśm zjechało 37 mln egzemplarzy tego auta.

Volkswagen Golf ósmej generacji po modernizacji wyróżnia się m.in. nowym systemem multimediów, czy większym akumulatorem.Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Zmiany stylistyczne są tak naprawdę kosmetyczne i jedyną bardzo łatwo dostrzegalną nowością jest podświetlane logo z przodu. Więcej zmieniło się wewnątrz auta. Golf po modernizacji został wyposażony w nowy system multimedialny, który wyróżnia się bardziej przejrzystym menu. Zastosowano także nowy system obsługi głosowej wykorzystujący ChatGPT. Nowością jest również napęd hybrydowy typu plug-in. Pojawił się nowy, większy akumulator trakcyjny (19,7 kWh pojemności), który ma zapewniać do 100 km zasięgu na prądzie.

Innym ważnym modelem, który zadebiutował w ciągu minionych 12 miesięcy był ID.7 Tourer, czyli flagowy elektryk z nadwoziem kombi. Auto dostępne jest w trzech wariantach napędu. Dwa o mocy 286 KM i napędzie na tył różnią się pojemnością akumulatora. W standardowym wariancie to 77 kWh netto, a w tym większym 86 kWh. W pierwszej wersji ma to pozwolić na przejechanie do 605 km, a w drugiej do 690 km. Na szczycie oferty napędowej znajduje się wersja GTX oferująca napęd na cztery koła. Auto generuje 340 KM. Akumulator o pojemności 86 kWh zapewnia zasięg do 584 km.

Ważnym modelem Volkswagena, który zadebiutował w 2024 roku, jest również ID.7 Tourer.materiały prasowe

Plany Volkswagena na 2025 rok. Debiut kluczowego modelu

Volkswagen ma za sobą pracowite 12 miesięcy, ale oczywiście już myśli o kolejnym roku. W pierwszym kwartale 2025 r. w polskich salonach ma pojawić się Tayron, czyli następca siedmioosobowego Tiguana Allspace. Na trzeci kwartał zaplanowana jest premiera nowego T-Roca. W czwartym kwartale 2024 roku Volkswagen ma natomiast pokazać model ID.2all, czyli stosunkowo taniego, niewielkiego elektryka. Warto w tym miejscu przypomnieć, że model w koncepcyjnej wersji został zademonstrowany w marcu 2023 roku.

Volkswagen ID.2all, jako auto koncepcyjne, został zaprezentowany w marcu 2023 roku. materiały prasowe

Na konferencji prasowej polscy przedstawiciele marki zwracali uwagę, jak wielka rola została powierzona temu modelowi - ma on spopularyzować napęd elektryczny wśród Europejczyków. W związku z tym niemiecki producent trzyma kciuki za to, by auto spodobało się klientom. Jeśli nie spotka się z zainteresowaniem, markę mogą czekać dalsze turbulencje, w tym te finansowe.

Volkswagen Tayron w Polsce. Ma 7 miejsc, 850 l bagażnika i mocnego dieslaMaciej OlesiukINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas