Odchudzone Porsche Boxster Spyder

Lżejsza i jeszcze mocniejsza wersja roadstera Porsche debiutuje w Nowym Jorku.

Porsche Boxster Spyder wyróżnia się na tle standardowych wersji między innymi nawiązaniami do legendarnych modeli niemieckiej marki. Przykładowo dwa garby na tylnej klapie to "cytat" z 718 Spyder z lat 60. "Klasyczny" jest również dach, który w tej wersji trzeba własnoręcznie złożyć i, aby to zrobić, trzeba zatrzymać się i wysiąść z samochodu.

We wnętrzu z kolei w oczy natychmiast rzucają się sportowe i bardzo lekkie kubełki oraz... brak radia i klimatyzacji. Na szczęście te elementy można otrzymać bez żadnej dopłaty. Z bardziej subtelnych zmian warto wymienić zmniejszoną do 360 mm średnicę kierownicy (standardowo w Boxsterze ma ona  370 mm).

Reklama

Najwięcej jednak nowości znajdziemy, kiedy przyjrzymy się danym technicznym. Spyder otrzymał większy silnik o pojemności 3,8 litra, rozwijający 375 KM (najmocniejsza do tej pory odmiana GTS napędzana była jednostką 3.4 l 330 KM) i współpracujący wyłącznie z manualną przekładnią. Sprint do 100 km/h zajmuje najszybszemu z Boxsterów 4,5 s, a jego prędkość maksymalna to 290 km/h (GTS 5 s i 281 km/h).

Pozostałe modyfikacje obejmują obniżone o 20 mm zawieszenie, bardziej bezpośredni układ kierowniczy oraz hamulce przejęte z 911 Carrera. Producent nie podaje niestety o ile schudła wersja Spyder, w porównaniu do pozostałych Boxsterów.

Model ten pojawi się na rynku w lipcu, ale można już go zamawiać u dilerów. Ceny na rynku niemieckim rozpoczynają się od 79 945 euro.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy