Nowy Nissan Micra - prawdziwa rewolucja

Piąta generacja Micry zrywa ze stonowanym wizerunkiem poprzednika. Stawia na wyrazistą stylistykę, żywe kolory oraz bogate wyposażenie.

Nowy Nissan Micra zmienił się nie do poznania, czerpiąc garściami ze stylistyki innych modeli japońskiego producenta. Metamorfoza ta sprawiła, że z nudnego autka miejskiego, Micra zmieniła się w jednego z najciekawszych przedstawicieli segmentu B. Auto wyraźnie wydoroślało też, dzięki znacznemu powiększeniu nadwozia. Jest ono teraz o 174 mm dłuższe (3999 mm), szersze o 78 mm (1743 mm), ale przy tym niższe o 55 mm (1455 mm).

Większe wymiary nadwozia wpłynęły pozytywnie na wielkość wnętrza. Nissan chwali się, że w nowej Micrze każdy znajdzie dla siebie dobrą pozycję za kierownicą. Miało to zresztą zostać przetestowane na pracownikach zaangażowanych w projekt tego modelu - zarówno osoba mająca 203 cm wzrostu, jak i 152 cm, mogły odpowiednio wyregulować ustawienie fotela i kierownicy (regulacja wysokości fotela kierowcy i dwupłaszczyznowa kierownicy są seryjne w każdej wersji). Bagażnik z kolei oferuje, całkiem spore jak na ten segment, 300 l pojemności.

Samo wnętrze nie zachwyca swoim wyglądem tak bardzo jak nadwozie, ale zwraca za to uwagę swoim wykończeniem. Znajdziemy tu duży ekran systemu multimedialnego, kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego, a także część deski rozdzielczej wykończoną skórą! Czy to dalej segment B? Przypominają o tym jedynie takie drobiazgi jak tylko jednostrefowa klimatyzacja automatyczna czy też elektrycznie sterowane szyby jedynie z przodu.

Reklama

Pod maską nowej Micry znajdziemy wyłącznie niewielkie jednostki napędowe. Podstawowy "benzyniak" ma 1 l pojemności i moc 73 KM. Alternatywą dla niego jest doładowany silnik 0,9 l, rozwijający 90 KM. Oprócz tego dostępny jest diesel 1,5 l (jako jedyny ma on 4 cylindry), oferujący również 90 KM.

Inżynierowie Nissana sporo uwagi poświęcili układowi jezdnemu, który oferować ma dobry kompromis, pomiędzy komfortem, a pewnym prowadzeniem. Ciekawostką jest tutaj zastosowanie systemu, który minimalizuje niepożądane ruchy nadwozia (na przykład podczas pokonywania nierówności), poprzez delikatne przyhamowywanie poszczególnych kół, a także wpływanie na dostarczanie mocy przez silnik. Z kolei podczas pokonywania zakrętów, w podobny sposób (przy pomocy hamulców) wspomagane jest utrzymanie odpowiedniego toru jazdy.

Na pokładzie Micry znajdziemy też sporo systemów wpływających na bezpieczeństwo czynne. Są to chociażby rozpoznawanie ryzyka kolizji z opcją awaryjnego hamowania, adaptacyjne światła drogowe, wykrywanie i zapobieganie opuszczenia pasa ruchu, ostrzeganie o pojeździe w martwym polu oraz wykrywanie znaków drogowych. Za dopłatą otrzymamy również w pełni LEDowe oświetlenie oraz system kamer dookolnych.

Nowy Nissan Micra oferuje także sporo możliwości personalizacji. Dostępne są trzy pakiety dodatków zewnętrznych (od nakładek na lusterka, po naklejki w siedmiu wzorach) oraz trzy warianty kolorystyczne urozmaicenia wnętrza (niebieski, pomarańczowy i czerwony).

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy