Reklama

Nowy Ford Bronco Raptor – wiemy jaką będzie miał moc

Zapowiedziana na początku roku, sportowa wersja wyczynowej terenówki Forda, szykuje się prawdziwym hitem sprzedaży za oceanem. Zanim jednak pierwsze egzemplarze trafią do klientów, firma uchyliła rąbek tajemnicy na temat jej mocy.

 

Jim Farley, pełniący obecnie funkcję prezesa amerykańskiego koncernu, postanowił podzielić się nowymi informacjami w krótkim wpisie opublikowanym na serwisie społecznościowym. Wynika z niego, że Ford Bronco Raptor będzie oficjalnie dysponował mocą 418 KM i momentem obrotowym 563 Nm. Tym samym nie tylko spełni on wstępne założenia i obietnice, które pojawiły się na początku roku, ale nawet je nieco przewyższy.    

Wspomniane wartości będą pochodzić bezpośrednio z 3-litrowego, podwójnie turboładowanego silnika V6, który tym samym będzie najmocniejszą i największą-pojemnościowo jednostką dostępną w gamie modelowej Bronco. To jednak nie wszystko.

Reklama

Podrasowany Bronco ma czerpać pełnymi garściami z technologii wykorzystywanych w rajdach terenowych. Będzie dysponował większymi półosiami, wzmocnioną dziesięciobiegową automatyczną skrzynią biegów, podwyższonym i utwardzonym zawieszeniem, a także nowym sprzęgłem o wysokiej wydajności. Przy tym wszystkim sportowa terenówka będzie mogła pochwalić się stosunkowo niewygórowanym apetytem na paliwo, a także akceptowalną emisją spalin.

Pierwsze zamówienia na wyjątkowego Bronco mają zostać zrealizowane latem tego roku. Ceny samochodu na rynku amerykańskim będą startować od 69 995 dolarów.

Ford Bronco - powrót legendy

Debiutujący w 1965 roku Ford Bronco miał być alternatywą dla modeli oferowanych wówczas przez Jeepa. Niezwykłe możliwości oraz stosunkowo dobra cena szybko przyczyniła się do szerokiej popularności. Gdy po wielu latach nieobecności koncern zdecydował się na jego powrót, ten niemal z miejsca stał się bestsellerem.

Obecna generacja pojazdu bazuje na solidnej ramie stalowej i sztywnym moście zawieszonym na wahaczach wleczonych i sprężynach śrubowych. Z przodu pracuje w pełni niezależne zawieszenie i mechanizm różnicowy Dana AdvanTEK. Opcjonalnie każda z osi może być wyposażona w blokadę mechanizmu różnicowego. Lista dodatków obejmuje też m.in. amortyzatory Bilnstein o wydłużonym skoku czy aktywne stabilizatory z możliwością rozłączenia w terenie.

Podstawowa odmiana jest napędzana czterocylindrowym, benzynowym silnikiem 2,3 l Ecoboost generującym 270 KM i 420 Nm. W cennikach figuruje też odmiana 2,7 l V6 Ecoboost o mocy 310 KM i maksymalnym momencie obrotowym 542 Nm oferowana wyłącznie ze skrzynią automatyczną.

Ceny bazowej wersji z dwudrzwiowym nadwoziem startują od 29 995 dolarów. Najtańsza odmiana czterodrzwiowa to wydatek co najmniej 34 695 dolarów.

Pomagajmy Ukrainie - ty też możesz pomóc 


INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Ford | Ford Bronco

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy