Nowy Bentley Continental GT V8
Bentley Continental GT doczekał się nowych wersji napędowych. Pod maskę brytyjskiego modelu trafiła właśnie nowa generacja benzynowego V8 o pojemności 4,0 l.
Odmiana V8 łączyć ma świetne osiągi z umiarkowanym apetytem na paliwo. Sam silnik wspomagany jest dwiema turbosprężarkami typu twin-scroll umieszczonymi pomiędzy głowicami. W efekcie motor generuje moc 550 KM i maksymalny moment obrotowy 770 Nm. Wyposażono go również w system dezaktywacji czterech z ośmiu cylindrów, który - w zależności od warunków - uruchamia lub wyłącza kolejne wtryskiwacze w czasie zaledwie 20 milisekund. Standard obejmuje też "inteligentny" system stop&start potrafiący wyłączyć silnik zanim jeszcze dojdzie do całkowitego zatrzymania pojazdu.
Odmiana coupe przyspiesza do 100 km/h w równe 4 s (4,1 w wersji kabriolet). Prędkość maksymalna to 318 km/h. Samochody są więc nieco wolniejsze niż topowe wersje z silnikami W12. Ich zaletą, zwłaszcza w kontekście właściwości jezdnych, może być jednak zauważalnie niższa masa.
Nowy Bentley Continental GT V8 oferuje szerokie możliwości personalizacji. Klienci mają do wyboru dziewięć różnych wzorów obręczy kół (standardowo montowane są 10-ramienne felgi w rozmiarze 20-cali), siedem kolorów karoserii i - w przypadku kabrioletu - siedem wersji kolorystycznych poszycia dachu. Ten ostatni składa i rozkłada się automatycznie przy prędkościach do 50 km/h. Operacja zajmuje systemowi siłowników około 19 sekund.
Jako pierwsi nowego Bentleya Continental GT V8 zamówić będą mogli Amerykanie. Auto pojawi się w lokalnych salonach w trzecim kwartale bieżącego roku. Klienci z pozostałych części globu będą musieli wstrzymać się z zamówieniami do 2020 roku.