Nowości Porsche w Detroit: Cayenne Turbo S i 911 Targa 4 GTS

W tym roku największym rynkiem Porsche po raz pierwszy zapewne staną się Chiny, ale w ubiegłym były to (jeszcze) Stany Zjednoczone. I właśnie tam, podczas salonu samochodowego w Detroit, zaprezentowano dwie nowe odmiany modeli Cayenne i 911.

Cayenne Turbo S dołącza do gamy odświeżonego w ubiegłym roku Cayenne. Najmocniejsza odmiana sportowego SUV-a otrzymała m.in. 21-calowe felgi z 911 Turbo, lakierowane na czarno elementy ozdobne przedniego pasa i skórzaną tapicerkę w kolorze czarno-kremowym. Pod maską pracuje zmodernizowany, benzynowy silnik V8 o pojemności 4,8 litra - wyposażono go w turbosprężarki zintegrowane z kolektorami wydechowymi. Moc jednostki wzrosła z 550 do 570 KM, a maksymalny moment obrotowy - z 750 do 800 Nm. W efekcie poprawie uległy również osiągi. Cayenne Turbo S przyspiesza teraz do 100 km/h w 4,1 s (o 0,4 s szybciej niż poprzednik) i osiąga prędkość maksymalną 284 km/h. Porsche podkreśla, że to obecnie najszybszy SUV świata - Północną Pętlę toru Nuerburgring przejeżdża w ciągu 7 min, 59 s i 74 setnych, czyli szybciej niż dotychczasowy posiadacz tego tytułu, Range Rover SVR (8 min i 14 s; więcej informacji).

Reklama

Model został wyposażony w aktywny napęd na obie, system kontroli przechyłów i układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus; selektywnie przyhamowuje tylne koła w zakrętach), a także w ceramiczno-kompozytowe hamulce. Z przodu zastosowano tarcze o średnicy 420 mm i 10-tłoczkowe zaciski, a z tyłu - 370-milimetrowe tarcze oraz 4-tłoczkowe zaciski.

Nowe Porsche Cayenne Turbo S trafi do sprzedaży (początkowo na rynku niemieckim) w drugim kwartale br. Jego ceny w ojczyźnie będą startować od 166 696 euro.

Poza mocarnym SUV-em Porsche zaprezentowało kolejny wariant modelu 911 Targa - 4 GTS. To forma uczczenia 50. urodziny pierwszej Targi. Podobnie jak inne "911" z serii GTS, auto wyróżnia się m.in. agresywniej stylizowanym przednim zderzakiem, lampami o przyciemnianych kloszach oraz poszerzonymi o 22 mm tylnymi błotnikami, charakterystycznymi dla odmian z napędem na obie osie. Mieszczą się pod nimi rozstawione o 10 mm szerzej koła. Porsche 911 Targa 4 GTS otrzymało także 20-calowe obręcze z centralną śrubą mocującą, aktywne zawieszenie PASM, sportowy wydech, a w kabinie - mocniej wyprofilowane fotele obite alcantarą, materiałem o połowę lżejszym od skóry.

Do napędu GTS-a służy 3,8-litrowy bokser, podkręcony do 430 KM i 440 Nm. Tyle wystarczy, by Targa z przekładnią PDK przyspieszała od 0 do 100 km/h w 4,1 s, a jej prędkość maksymalna przekraczała barierę 300 km/h. Porsche podkreśla, że jednostka spala tyle samo paliwa, co 400-konna 911 Targa 4S - średnio od 9,2 do 10,0 l/100 km, zależnie od rodzaju skrzyni biegów.

Samochód trafić ma na rodzimy, niemiecki rynek na początku marca. Ceny zaczynać się będą od 137 422 euro.

msob

Porsche 911 Targa 4S PDK - TEST

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy