Nowe Renault Clio RS oraz GT Line
Obok zmodernizowanej wersji RS, w gamie Renault Clio debiutuje sportowo wystylizowana odmiana GT Line.
Francuzi niedawno odświeżyli cywilne Clio, a teraz zaprezentowali topową wersję tego modelu po face liftingu. Przód odświeżonego Clio RS wydaje się optycznie szerszy, nowemu dzięki zderzakowi zaprojektowanemu dla tej odmiany. Uzupełnieniem jest oświetlenie w kształcie szachownicy, nazwane "R.S. VISION". Technologia ta, zaprezentowana po raz pierwszy w koncepcyjnym Clio RS 16, umożliwia połączenie funkcji świateł przeciwmgłowych, świateł doświetlających zakręty oraz świateł pozycyjnych i drogowych.
Renault Clio RS i GT Line
Zmodernizowane Renault Clio RS otrzymało także nowy wzór 18-calowych felg oraz specjalnie zaprojektowane profile progowe. Z tyłu samochodu zamontowano spojler, dyfuzor i podwójny wylot rury wydechowej, a tylne światła posiadają nowy dla modelu układ w kształcie litery "C". Znak firmowy "R.S." (Renault Sport) widnieje pod logo marki z przodu, na felgach oraz z tyłu samochodu.
Nowe Renault Clio RS jest dostępne z dwoma silnikami benzynowymi o mocy 200 lub 220 KM (Trophy), współpracującymi z 6-biegową skrzynią dwusprzęgłową EDC, sterowaną łopatkami umieszczonymi pod kierownicą.
Auto można zamówić aż trzema rodzajami zawieszenia: Sport (koła w rozmiarze 17 lub 18 cali) - uniwersalne i dostosowane do codziennej jazdy, zawieszenie utwardzone Cup (z kołami 18-calowymi) - stanowiące optymalny kompromis między zachowaniem samochodu na drodze i na torze wyścigowym oraz zawieszenie Trophy (z kołami 18-calowymi) przeznaczone do jazdy wyczynowej, obniżone o 20 mm z przodu i 10 mm z tyłu.
Kolejnym rozwiązaniem zainspirowanym koncepcyjnym Clio RS 16 jest układ wydechowy, opracowany przez specjalistyczną firmę Akrapovič, występujący seryjnie w wersji Trophy. Wydech ten nadaje silnikowi niepowtarzalny dźwięk, ale także wpływa na szybsze wkręcanie się jednostki napędowej na obroty.
Silnik o mocy 200 KM jest dostępny w wersji z zawieszeniem Sport i Cup. Moc 220 KM z kolei jest oferowana z zawieszeniem Trophy. Ta ostania wersja może pochwalić się przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w czasie 6,6 s i pokonaniem 400 m w czasie 14,5 s. Prędkość maksymalna wynosi 235 km/h.
Renault Clio RS wyposażone jest w takie rozwiązania, jak Launch Control, trzy tryby prowadzenia samochodu (Normal, Sport lub Race), aplikacja R.S. Monitor oraz hydrauliczne odbojniki amortyzatorów opracowane na potrzeby rajdów przez Renault Sport.
Oprócz odświeżonej, topowej wersji, Renault zaprezentowało Clio z pakietem GT Line. Wyróżnia się ono wlotami powietrza w przednim zderzaku lakierowanymi na szaro, jest wyposażone w spojlery progowe (pochodzące z wersji RS), felgi 16- lub 17-calowe o specjalnym designie, rurę wydechową z chromowaną końcówką oraz spojler tylnego zderzaka w ciemnoszarym kolorze. Wnętrze Renault Clio GT Line jest utrzymane w niebieskiej kolorystyce. Zastosowano w nim kierownicę pokrytą skórą z oznakowaniem GT Line, fotele ze specjalną tapicerką (oba elementy zapożyczone z RSa), a także aluminiowe pedały.