Nowe MG ZS. Toyota Yaris Cross i nowy Duster będą mieć duży problem?

MG ZS doczekało się nowej generacji. Podobnie jak większy model - MG HS - samochód otrzymał zupełnie nowe kształty i całkiem nowy, hybrydowy układ napędowy. Chiński SUV brytyjskiej marki może poważnie wstrząsnąć rynkiem, bo samochód stanowi bardzo kuszącą alternatywę dla takich gwiazd polskich salonów, jak hybrydowa Toyota Yaris Cross czy nowa Dacia Duster.

Debiut marki MG, która pojawiła się w Polsce z początkiem bieżącego roku, śmiało nazwać można trzęsieniem ziemi. Brytyjskiej marce należącej do chińskiego koncernu SAIC wystarczyło sześć miesięcy, by w statystykach sprzedaży dotyczących klientów indywidualnych wyprzedzić takich uznanych producentów, jak chociażby Opel, Nissan i Peugeot. 

Nowe MG ZS. Dacia Duster może się pakować?

Lokomotywą sprzedaży MG w Polsce jest flagowy SUV - MG HS, czyli rywal takich modeli jak chociażby Hyundai Tucson czy Toyota RAV4. Bardzo dobrze radzi też sobie pozycjonowany niżej model MG ZS, który skierowany jest raczej do klientów wybierających takie modele jak Dacia Duster, Suzuki Vitara czy Toyota Yaris Cross. MG zaprezentowało właśnie kolejną generację tego pojazdu, który trafić ma do polskich salonów jeszcze w tym roku. 

Reklama

Auto nazywa się teraz MG ZS Hybrid+. Z zewnątrz samochód wyraźnie nawiązuje do zaprezentowanego kilka tygodni temu nowego MG HS. Oba auta nie przypominają już nieślubnego dziecka Mercedesa i Mazdy. Ich charakterystyczną cechą są teraz mocno zwężające się przednie reflektory i ogromny, wkomponowany w przedni zderzak grill z pionowymi wlotami powietrza po bokach. Śmiało powiedzieć można, że stylistyka stała się bardziej azjatycka i - jeśli mielibyśmy doszukać się jakiś analogii - stawialibyśmy na nową gamę modelową Lexusa. 

Pokrewieństwo między nowymi HS i ZS jest teraz dobrze widoczne, a sama marka MG zyskała wreszcie swój wyrazisty styl. Firma z dumą podkreśla, że stylistyka to "autorska koncepcja realizowana przez brytyjskie biuro projektowe". 

Nowy MG ZS. Wnętrze i wyposażenie

Producent nie chwali się szczegółowymi danymi technicznymi, ale wszystko wskazuje na to, że podobnie jak w przypadku nowego MG HS, nowy MG ZS bazuje na platformie poprzednika. Nie przeszkadzało to jednak w stworzeniu zupełnie nowego wnętrza z eleganckimi wstawkami z aluminium na konsoli środkowej. Przed kierowcą znalazł się 7-calowy wyświetlacz zegarów. Standardem będzie też najprawdopodobniej 12,3-calowy dotykowy ekran środkowy systemu info-rozrywki oferującego bezprzewodową łączność z Android Auto i Apple Car Play. 

Polski oddział MG nie chwali się jeszcze ostateczną konfigurację ani cenami, ale wiadomo, że na "rodzimym", brytyjskim rynki nowe MG ZS Hybrid+ w podstawowej wersji oferowane jest m.in. z nawigacją satelitarną, pełnym pakietem elektrycznym czy automatyczną klimatyzacją.

W Wielkiej Brytanii standardem jest również pakiet systemów wsparcia kierowcy obejmujący m.in.: 

  • adaptacyjny tempomat z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów,
  • asystenta pasa ruchu, 
  • asystenta jazdy w korku, 
  • ostrzeganie o pojazdach znajdujących się w martwym polu, 
  • monitorowanie ruchu poprzecznego (ostrzeganie o pojazdach nadjeżdżających z boku w czasie cofania). 

MG ZS Hybrid+. Jaki silnik?

Źródłem napędu nowego MG ZS jest benzynowy silnik 1.5 o mocy 102 KM, który jest wspomagany elektrycznym motorem trakcyjnym (136 KM/250 Nm). Silnik elektryczny czerpie energię z akumulatora trakcyjnego o pojemności 1,83 kWh ładowanego przez "wysokowydajny generator o mocy 45 kW". Systemowa moc układu napędowego to aż 196 KM. Producent deklaruje, że samochód rozpędza się do 100 km/h w 8,7 s. Średnie zużycie paliwa ma wynosić około 5,1 l/100 km. 

Nowe MG ZS to murowany hit. Znamy ceny w Anglii

Hybrydowy MG ZS Hybrid+ pojawi się w polskiej ofercie MG jeszcze w tym roku. Polski importer nie podał jeszcze oficjalnych cen, ale wiemy już, ile zapłacić trzeba ten model na rynku brytyjskim. Na Wyspach, gdzie można już składać zamówienia na nowego ZS, ceny startują od 21 995 funtów, czyli około 112 tys. zł. W Polsce można się jednak spodziewać niższej ceny bazowej zwłaszcza, że MG planuje zapewne podkopać pozycję takich modeli, jak hybrydowa Toyota Yaris Cross (od 104 900 zł) czy nowa Dacia Duster (od 111 400 zł). W tym miejscu warto jeszcze dodać, że od 117 900 zł zaczyna się dziś cennik nowego MG HS, a w ofercie promocyjnej ten samochód można dziś kupić już za 109 900 zł.

Nowy MG ZS Hybrid+ ma wszelkie predyspozycje, by wstrząsnąć rynkiem nowych samochodów w naszym kraju. Statystyki sprzedaży za pierwsze pół roku obecności MG na w naszym kraju dowodzą, że Polakom zupełnie nie przeszkadza, że wszystkie samochody MG przypływają do kraju wprost z Chin. Patrząc przez pryzmat cen i szczegółów oferty, marka nie ma w Polsce konkurencji. Przypominamy, że każdy model chińskiego producenta objęty jest siedmioletnią gwarancją i siedmioletnim, bezpłatnym pakietem serwisowym. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: MG
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy