Nowe BMW X5 50d
Do gamy nowej X-piątki dołącza wariant 50d, zasilany 381-konnym turbodieslem.
Znany z poprzednika, 3-litrowy silnik wspomaga się trzema turbosprężarkami i generuje 740 Nm maksymalnego momentu. Koła obu osi napędza za pośrednictwem 8-biegowego automatu ZF.
Ponieważ nowa, trzecia generacja X5 (F15) jest lżejsza od poprzednika, 50d ma teraz lepsze osiągi - od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,3 s, o 0,1 s szybciej niż wcześniejszy typoszereg E70. Niemcy deklarują, że średnie zużycie paliwa spadło o ponad 10 proc., do 6,7 l/100 km.
Na tle słabszych X-piątek model wyróżnia się dodatkami sygnowanymi przez M GmbH: 19-calowymi obręczami, ozdobnymi listwami progowymi, subtelnym pakietem ospojlerowania, a także wzmocnionymi hamulcami oraz obniżonym i usztywnionym zawieszeniem adaptacyjnym.
Przy okazji BMW prezentuje pakiet akcesoriów do nowego X5, m.in. dywaniki, wieszaki oraz torby, a także uruchamia program Individual, pozwalający skomponować egzemplarz w oparciu o opcje niedostępne w standardowej palecie - unikatowe odcienie lakieru, tapicerki czy wzory obręczy.
Zdjęcia BMW X5 50d oraz wspomnianych akcesoriów znajdziecie w galerii:
BMW X5 50d trafi do europejskich salonów w listopadzie br. W Polsce model kosztuje 382 900 zł.
msob
Frankfurt 2013 - hybrydowe BMW X5 - zużywa tylko 3,8 l/100 km