Nowe Audi R18 e-tron quattro
Audi Motorsport pokazało najnowszą wersję swojego wyścigowego modelu
Audi R18 e-tron quattro na sezon 2015 otrzymało szereg zmian nadwozia, mających poprawić aerodynamikę oraz chłodzenie hamulców. Nowy jest przedni spliter i maska, a w nadkolach znalazły się większe wloty powietrza. Zastosowano również inne światła, które teraz wykonano w technice LED oraz laserowej.
Nową wersję wielokrotnego triumfatora z Le Mans napędza, tak jak w poprzednim sezonie, 4-litrowe TDI rozwijające 558 KM. Wysokoprężna jednostka wspomagana jest przez silnik elektryczny o mocy zwiększonej do 272 KM, który napędza przednią oś.
Inżynierowie z Audi Motorsport sporo pracy włożyli w system odzyskiwania energii, który pozwala teraz uzyskać 4 zamiast 2 megadżuli podczas jednego okrążenia toru Le Mans. Poprawiono również układ magazynujący energię, dający możliwość przechowania do 700 kilodżuli, co jest o 17 procent lepszym wynikiem, niż dotychczas.
Ostatnią ze zmian była modyfikacja oprogramowania silnika pod kątem optymalizacji zużycia paliwa. Wynika to z regulacji FIA dla serii World Endurance Championship, która wymaga, aby samochody zużywały teraz o 2,5 procenta mniej paliwa na okrążenie, niż rok temu.