Nowa klasa C kombi - większa i lżejsza

Mercedes ujawnił zdjęcia nowej klasy C w wersji kombi (typoszereg S 205). Model wygląda jeszcze bardziej dynamicznie od poprzednika. Jest przy tym większy, lżejszy i bardziej oszczędny.

Kombi urosło podobnie jak sedan - mierzy 470,2 cm długości (+9,6 cm względem poprzednika) i 181 cm szerokości (+4 cm), a jego rozstaw osi to 284 cm (+8 cm). W rezultacie pasażerowie w drugim rzędzie siedzeń mają dodatkowe 4,5 cm przestrzeni na nogi, więcej jest też miejsca na wysokości ramion, bioder i nad głową. Wzrosła wreszcie pojemność bagażnika, który mieści od 490 do 1510 l (poprzednik: 485-1500 l). Dla porównania, rozstaw osi BMW serii 3 Touring wynosi 281 cm, a jego pojemność bagażnika waha się od 495 do 1500 l.

Reklama

Nowa odsłona klasy C wyróżnia się bogatym zakresem opcji zarezerwowanych wcześniej dla większych limuzyn Mercedesa (m.in. gładzik ułatwiający sterowanie multimediami, wyświetlacz head-up, wbudowany hotspot, pierwsze w klasie pneumatyczne zawieszenie Airmatic czy innowacyjne systemy aktywnego bezpieczeństwa, w tym układ reagujący na ruch poprzeczny na skrzyżowaniach), a także zwiększeniem udziału aluminium w konstrukcji nadwozia. W rezultacie jej masa spadła względem poprzednika nawet o 65 kg.

Niższa masa własna ma się przekładać nie tylko na bardziej zwarte zachowanie na drodze, ale i na lepsze wyniki w zakresie dynamiki oraz zużycia paliwa. Podobnie jak w przypadku sedana, gama silnikowa klasy C będzie obejmować:

  • 4-cylindrowe turbodiesle o mocy od 115 do 204 KM (pojemność 1,6 i 2,1 litra);
  • hybrydowy wariant wysokoprężny 300 BlueTEC Hybrid (turbodiesel 2.1 R4 o mocy 204 KM oraz 27-konny silnik elektryczny; średnie zużycie paliwa wg Mercedesa wynosi tu 3,8 l/100 km);
  • silniki benzynowe - 4-cylindrowe "rzędówki" i jedną V-szóstkę o mocy od 156 do 333 KM (pojemność 1,6, 2,0 i 3,0 l);
  • benzynową hybrydę C 350 Hybrid z możliwością ładowania z gniazdka (jednostka 2.0 R4 211 KM i 68-konny motor elektryczny; debiut w późniejszym terminie).


Do wyboru będą dwie przekładnie: 6-biegowa manualna lub 7-stopniowy automat. Dla wybranych odmian silnikowych zarezerwowano napęd na obie osie 4Matic.

Klasa C będzie oferowana w trzech liniach wyposażenia: Exclusive, Avantgarde i AMG. Pierwsza ma tradycyjną, żebrowaną osłonę chłodnicy i gwiazdę na masce, a w dwóch kolejnych gwiazda umieszcza jest na wlocie powietrza, tak jak w coupe Mercedesa.

Pierwsze egzemplarze Mercedesa klasy C w wersji kombi trafią do polskich salonów we wrześniu br.

msob

Mercedes C 200 7G-Tronic - TEST

Mercedes: "nie" dla 3-cylindrowych silników w limuzynach

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy