Nowa hybrydowa Sonata

Niedawno Hyundai zaprezentował w Seulu nowe wydanie hybrydowej Sonaty. Model ma średnio zużywać 5,5 l/100 km.

Nowa generacja Hyundaia Sonaty (więcej informacji) otrzymała hybrydowy układ napędowy z 2-litrowym, wolnossącym silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem paliwa (GDI) o mocy 156 KM i 190 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Współpracuje on z 51-konną jednostką elektryczną (205 Nm momentu). Mocy i momentu całego zespołu napędowego na razie nie ujawniono.

Za transfer siły napędowej do przednich kół odpowiada 6-biegowy automat. I tu ciekawostka - zabudowano go razem z motorem elektrycznym, pozbawiono konwertera momentu obrotowego i zaopatrzono w tłumik drgań skrętnych, elektryczną pompę oleju oraz nowe sprzęgło z mniejszą liczbą tarcz, przyczyniające się do poprawy wydajności.

Reklama

Energia elektryczna magazynowa jest w niewielkim akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 1,62 kWh. Zabudowano go w taki sposób, aby uzyskać płaską podłogę bagażnika. Jego pojemność wzrosła z 342 do 377 l.

Głównym rynkiem zbytu nowej Sonaty Hybrid mają być Stany Zjednoczone. Model zadebiutuje tam już w poniedziałek, w dniu inauguracji targów motoryzacyjnych w Detroit. W przyszłości Hyundai wprowadzi też wariant z możliwością zewnętrznego ładowania akumulatora.

msob

Używany Hyundai Sonata III (1998-2001) - OPINIE O SAMOCHODACH

Używany Hyundai Sonata IV (2005-2011) - OPINIE O SAMOCHODACH

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy