Reklama

Nissan Leaf w nowych wersjach

Na trwających właśnie w Las Vegas targach elektroniki użytkowej CES Nissan zaprezentował nowe odmiany swojego sztandarowego samochodu elektrycznego – modelu Leaf.

Pierwsza z nich nosi nazwę Leaf 3.ZERO. Poznamy ją m.in. po dwukolorowym nadwoziu i 8-calowym ekranie dotykowym systemu info-rozrywki współpracującym z nową aplikacją NissanConnect EV.

Reklama

Ciekawiej prezentuje się jednak odmiana Leaf 3.ZERO e+, która trafić ma na europejskie drogi w limitowanej serii 5000 egzemplarzy. Ta pochwalić się może zmodyfikowanym układem napędowym o większej mocy i zdecydowanie większą pojemnością akumulatorów.

Przypomnijmy, że podstawowy Leaf ma litowo-jonowe akumulatory o pojemności 40 kWh. Auto napędzane jest motorem elektrycznym generującym 150 KM i 320 Nm. Maksymalny zasięg wg cyklu pomiarowego WLPT wynosi 270 km.

Odmiana Leaf 3.ZERO e+ pochwalić się może powiększonym zestawem baterii (288 ogniw zamiast standardowych 192) o pojemności 62 kWh. Wzmocniony układ napędowy oferuje 217 KM (160 kW) i 340 Nm. W efekcie samochód legitymuje się nie tylko lepszymi osiągami, ale też zdecydowanie większym zasięgiem. Zdaniem producenta jedno ładowanie pozwolić ma na przejechanie do 385 km. Zwiększenie pojemności baterii nie wpłynęło na warunki ich gwarancji, która wynosi standardowo 8 lat i 160 tys. km.

Leaf był w minionym roku najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Europie. Dealerzy Nissana dostarczyli nabywcom ponad 39 tys. sztuk. Od premiery pierwszej generacji auta w 2010 roku do klientów trafiło już ponad 380 tys. Leafów.

Leafa 3.ZERO oraz Leafa 3.ZERO e+ można już zamawiać w europejskich salonach marki (zamówienia można również składać online). Tańsza odmiana wyceniona została na 39 900 euro - dostawy mają rozpocząć się w maju. Za limitowaną wersję 3.ZERO e+ zapłacić trzeba co najmniej 45 500 euro. Na auto klienci będą musieli poczekać do lata.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama