Najciekawsze limuzyny na polskim rynku

Sprzedaż samochodów klasy premium niezmiennie rośnie. W Polsce rynek ten - zgodnie z ostatnimi danymi Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego – zwiększył się w trzecim kwartale 2018 roku o 13,7 proc. Sprawdzamy ofertę modeli z napędem na cztery koła.

Lexus LS
Lexus LSInformacja prasowa (moto)

Lexus LS

Najnowsza odsłona Lexusa LS to już piąta generacja tego modelu. Pod maską luksusowej limuzyny może znaleźć się 3,5 litrowy silnik V6 o mocy 417 KM lub napęd Multistage Hybrid składający się z 3,5 litrowej jednostki V6 i nowoczesnego silnika elektrycznego - całość oferuje moc na poziomie 359 KM.

Niezależnie od wybranej wersji silnikowej, Lexus LS oferuje stały napęd na cztery koła E-Four. W przypadku odmiany LS 500 jest on przekazywany za pomocą 10-biegowej skrzyni automatycznej, wybierającej przełożenia również na podstawie stylu jazdy kierowcy. W tym przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,9 sekundy. Natomiast modelowi LS 500h taki sprint zajmuje 5,5 s, a auto jest wyposażone w pierwszy na świecie wielostopniowy układ hybrydowy, który cechuje się szybką reakcją oraz gładką zmianą przełożeń.

Cena modelu LS 500 zaczyna się od 510 tys. zł, za odmianę LS 500h trzeba zapłacić od 490 tys. zł.

BMW serii 7

BMW serii 7Informacja prasowa (moto)

W przypadku tego modelu porównywalne wersje napędowe obejmują silnik Diesla o pojemności 3 litrów i mocy 400 KM oraz hybrydę plug-in generującą w sumie moc na poziomie 326 KM.

W obu przypadkach napęd na cztery koła przekazywany jest za pomocą 8-stopniowej skrzyni biegów. Odmiana hybrydowa przyspiesza od 0-100 km/h w czasie 5,3 sekundy, natomiast wersja spalinowa w czasie 4,6 sekundy.

BMW serii 7 zasilane silnikiem Diesla kosztuje od 526 tys. zł, a za odmianę hybrydową trzeba zapłacić co najmniej 503 tys. zł.

Mercedes klasy S

Mercedes klasy SInformacja prasowa (moto)

Czteronapędowy Mercedes może być wyposażony między innymi w 4-litrowy silnik benzynowy V8 generujący moc na poziomie 469 KM lub układ składający się z 3-litrowej jednostki benzynowej R6 o mocy 367 KM i 22-konnego silnika elektrycznego, który zapewnia dodatkowe doładowanie i pozwala na odzyskiwanie energii.

W obu przypadkach napęd na cztery koła przekazywany jest za pomocą 9-biegowej automatycznej skrzyni biegów 9G-Tronic. Przyspieszenie do 100 km/h limuzyny wspomaganej silnikiem elektrycznym wynosi 4,9 s, natomiast wersja wyłącznie z silnikiem benzynowym oferuje przyspieszenie w czasie 4,6 sekundy.

Ceny klasy S wyposażonej w motor V8 zaczynają się od 528 tys. zł, a odmiana z jednostką R6 i 22-konnym silnikiem elektrycznym startuje od 459 tys. zł.

Audi A8

Audi A8Informacja prasowa (moto)

W przypadku tego modelu w ofercie znajduje się jeden silnik. Jest to jednostka Diesla V6 o pojemności 3 litrów i mocy na poziomie 286 KM.

Napęd na cztery koła przekazywany jest za pomocą 8-biegowej skrzyni automatycznej Tiptronic. Samochód przyspiesza od 0-100 km/h w czasie 5,9 sekundy.

Ceny Audi A8 zaczynają się od 409 tys. zł.

Maserati Ghibli

Maserati GhibliInformacja prasowa (moto)

Również w przypadku włoskiej limuzyny oferta obejmuje jedną wersję silnikową. Pod maską samochodu znajduje się motor benzynowy V6 o pojemności 3-litrów i mocy 430 KM.

Napęd na cztery koła przekazywany jest za pomocą 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Samochód przyspiesza od 0-100 km/h w czasie 4,7 sekundy.

Ceny Maserati Ghibli zaczynają się od około 475 tys. zł.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas