Najbliższa przyszłość Mazdy - raport

Mazda przeżywa zasłużony renesans. Kolejne modele z rodziny Skyactiv spotykają się z dobrym przyjęciem - i zapewniają firmie szanse na dalszy wzrost. Co planują Japończycy w najbliższej przyszłości?


Zaledwie kilka dni dzieli nas od światowej premiery nowej, czwartej generacji Mazdy MX-5. Roadster, który bez przesady można już nazwać legendarnym, zadebiutuje oficjalnie 3 września br. Według zakulisowych informacji, będzie krótszy i lżejszy od poprzedniczki - w skrócie, jego formuła zbliży się do pierwszej generacji, której masa własna nie przekraczała 1 tony (o historii MX-5 pisaliśmy przy okazji testu wersji 2.0i Sport - więcej informacji pod linkiem w ramce z prawej).

I choć istotna część gamy Mazdy to modele prawie nowe, Japończycy planują już szereg kolejnych modernizacji i premier. Według branżowego magazynu "Automotive News" ich harmonogram wygląda następująco:

Reklama
  • II połowa 2014 r.: nowa generacja Mazdy 2;
  • 2015 r.: lifting Mazdy 6, rynkowy debiut nowej MX-5, premiera CX-3, lifting CX-5;
  • 2016 r.: lifting Mazdy 3, premiera Mazdy 3 MPS (prawdopodobnie z benzynowym silnikiem 2.5 turbo o mocy około 300 KM oraz napędem na obie osie), debiut Mazdy MX-5 ze składanym hardtopem, nowa generacja CX-9 oraz CX-5;
  • 2017 lub 2018 r.: premiery nowych generacji modeli 3 i 6.


W ramach liftingów "szóstka" oraz CX-5 otrzymają nowe deski rozdzielcze i systemy multimedialne znane już z "trójki", a także LED-owe reflektory. Mazda duże nadzieje wiąże też z miejskim crossoverem CX-3 (więcej informacji); na razie nieznane są natomiast dalsze losy kompaktowego minivana oznaczonego cyfrą 5.

Dobre wyniki kolejnych nowych modeli sprawiły, że Mazda odkurzyła pomysł budowy nowego coupe z silnikiem Wankla. Jego premiera miałaby nastąpić w 2017 roku, gdy firma będzie świętować 50. rocznicę wprowadzenia na rynek pierwszego auta z jednostką z wirującym tłokiem - Cosmo Sport 110 S (więcej informacji: Nowa Mazda RX-7 w 2017 roku?).

Jak na razie Japończycy skutecznie dowodzą, że w czasach globalizacji i konsolidacji działalności w przemyśle motoryzacyjnym na rynku może utrzymać się nawet mały, niezależny koncern - jak zwykle kluczem jest tu produkt dostosowany do oczekiwań nabywców (i jego atrakcyjne opakowanie). Co istotne, Mazda nadal stara się wyznaczać technologiczne trendy. Po wdrożeniu rozwiązań z rodziny Skyactiv (m.in. silniki benzynowe i diesle o jednakowym stopniu sprężania, lekka konstrukcja z wykorzystaniem wysokowytrzymałej stali) inżynierowie japońskiej marki pracują już nad nowymi technologiami, m.in. w zakresie napędu hybrydowego oraz bardziej oszczędnymi silnikami benzynowymi pracującymi w trybie samozapłonu, o stopniu sprężania charakterystycznym dla diesli (rzędu 18:1).

msob

Używane Mazdy - PORADNIK KUPUJĄCEGO

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy