Mazda MX-5 2.0 Sport - test

Mazda MX-5 2.0
Mazda MX-5 2.0Motor
Obecna generacja MX-5 w porównaniu do pierwszej zyskała 7 cm długości (mierzy 402 cm) i około 220 kg masy własnej (waży 1173 kg).
Obecna generacja MX-5 w porównaniu do pierwszej zyskała 7 cm długości (mierzy 402 cm) i około 220 kg masy własnej (waży 1173 kg). Motor
W kabinie MX-5 znajdują się aż 4 otwory na kubki. Wzornictwo bardziej konserwatywne niż sportowe, materiały niezbyt efektowne, ale montaż solidny. Na wysokości kolan umieszczono dodatkowe otwory wentylacyjne.
W kabinie MX-5 znajdują się aż 4 otwory na kubki. Wzornictwo bardziej konserwatywne niż sportowe, materiały niezbyt efektowne, ale montaż solidny. Na wysokości kolan umieszczono dodatkowe otwory wentylacyjne.Motor
Nie tylko na letnie wieczory i kręte szlaki - Mazda MX-5 to samochód, który sprawdza się także w mieście. A zimą wcale nie trzeba chować go w garażu.

Mazda MX-5 2.0 Sport

Mazda MX-5 2.0 Sport
Mazda MX-5 2.0 Sportmagazynauto.pl
Mazda MX-5 2.0 Sport
Mazda MX-5 2.0 SportMotor
Mazda MX-5 2.0 Sport
Mazda MX-5 2.0 SportMotor
Mazda MX-5 2.0 Sport
Mazda MX-5 2.0 SportMotor
Mazda MX-5 2.0 Sport
Mazda MX-5 2.0 SportMotor
Mazda MX-5 2.0 Sport
Mazda MX-5 2.0 SportMotor
Mazda MX-5 2.0 Sport
Mazda MX-5 2.0 SportMotor
Mazda MX-5 2.0 Sport
Mazda MX-5 2.0 SportMotor
Mazda MX-5 2.0 Sport
Mazda MX-5 2.0 SportMotor
Mazda MX-5 2.0 Sport
Mazda MX-5 2.0 SportMotor
Mazda MX-5 2.0 Sport
Mazda MX-5 2.0 SportMotor
Mazda MX-5 2.0 Sport
Mazda MX-5 2.0 SportMotor
Mazda MX-5 2.0 Sport
Mazda MX-5 2.0 SportMotor
Mazda MX-5 2.0 Sport
Mazda MX-5 2.0 SportMotor
Mazda MX-5 2.0 Sport
Mazda MX-5 2.0 SportMotor
Mazda MX-5 2.0 Sport
Mazda MX-5 2.0 SportMotor
Mazda MX-5 2.0 Sport
Mazda MX-5 2.0 SportMotor
Mazda MX-5 2.0 Sport
Mazda MX-5 2.0 SportMotor
Mazda MX-5 2.0 Sport
Mazda MX-5 2.0 SportMotor
Mazda MX-5 2.0 Sport
Mazda MX-5 2.0 SportMotor
Mazda MX-5 2.0 Sport
Mazda MX-5 2.0 SportMotor
Mazda MX-5 2.0 Sport
Mazda MX-5 2.0 SportMotor
Mazda MX-5 2.0 Sport
Mazda MX-5 2.0 SportMotor
Mazda MX-5 2.0 Sport
Mazda MX-5 2.0 SportMotor
Mazda MX-5 2.0 Sport
Mazda MX-5 2.0 SportMotor
Mazda MX-5 2.0 Sport
Mazda MX-5 2.0 SportMotor
Mazda MX-5 2.0 Sport
Mazda MX-5 2.0 SportMotor
Mazda MX-5 2.0 Sport
Mazda MX-5 2.0 SportMotor
Mazda MX-5 2.0 Sport
Mazda MX-5 2.0 SportMotor

Mazda MX-5 Sport - podsumowanie

  • logicznie rozplanowana deska rozdzielcza, sporo schowków
  • wyśmienita pozycja za kierownicą
  • dobra jakość montażu
  • wydajne ogrzewanie
  • elastyczny silnik
  • precyzyjna skrzynia biegów z drążkiem o krótkim skoku
  • seryjna, mechaniczna szpera
  • znakomite wyważenie
  • niezłe tłumienie nierówności
  • klaustrofobiczna kabina i niewielki bagażnik
  • kierownica o zbyt dużej średnicy
  • wysoki poziom hałasu od opływającego powietrza

Dane techniczne: Mazda MX-5 2.0 Sport

Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1999 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
160 KM/7000
Maks. moment obrotowy
188 Nm/5000
Napęd
tylny
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarczowe
Długość/szerokość/wysokość
402/172/124,5 cm
Rozstaw osi
233 cm
Średnica zawracania
10,0 m
Masa/ładowność
1173/202 kg
Pojemność bagażnika
150 l
Poj. zbiornika paliwa
50 l (Pb 95)
Opony
205/50 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
218 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,9 s
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
10,9/6,1/7,9
Teoretyczny zasięg
630 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
10,5/6,9/8,7
Rzeczywisty zasięg
570 km
Cena
107 900 zł

Mazda MX-5 - historia modelu

Mazda MX-5
Mazda MX-5Mazda
Bob Hall, uznawany za pomysłodawcę MX-5, ciągle pracuje w branży motoryzacyjnej - jest menedżerem ds. produktu w malezyjskiej firmie Proton.
Pierwsza generacja MX-5 (oznaczenie NA), produkowana w latach 1989-1998, ma na koncie ponad 400 tys. sprzedanych egzemplarzy. Jej nadwozie zaprojektował Shunji Tanaka, odpowiedzialny za wygląd wielu... motocykli Kawasaki. Silniki: 1.6 i 1.8 o mocy 90-135 KM.
Pierwsza generacja MX-5 (oznaczenie NA), produkowana w latach 1989-1998, ma na koncie ponad 400 tys. sprzedanych egzemplarzy. Jej nadwozie zaprojektował Shunji Tanaka, odpowiedzialny za wygląd wielu... motocykli Kawasaki. Silniki: 1.6 i 1.8 o mocy 90-135 KM. Mazda
Drugą generację MX-5 (oznaczenie NB) zaprezentowano w 1998 roku. Pod maską - jednostki 1.6 i 1.8 (110-146 KM) oraz wersja Mazdaspeed z silnikiem 1.8 turbo (182 KM).
Drugą generację MX-5 (oznaczenie NB) zaprezentowano w 1998 roku. Pod maską - jednostki 1.6 i 1.8 (110-146 KM) oraz wersja Mazdaspeed z silnikiem 1.8 turbo (182 KM).Mazda
Trzecia generacja MX-5 (oznaczenie NC) zadebiutowała w 2005 roku i w przeciwieństwie do typoszeregu NB, stanowiącego głęboki lifting poprzedniczki, jest całkiem nową konstrukcją - bezpieczniejszą, bardziej komfortową, ale też większą i cięższą. Model po raz pierwszy występuje z miękkim lub twardym dachem. Ten drugi zwiększa masę własną MX-5 o 36 kg. Silniki 1.8 i 2.0 (126 i 160 KM).
Trzecia generacja MX-5 (oznaczenie NC) zadebiutowała w 2005 roku i w przeciwieństwie do typoszeregu NB, stanowiącego głęboki lifting poprzedniczki, jest całkiem nową konstrukcją - bezpieczniejszą, bardziej komfortową, ale też większą i cięższą. Model po raz pierwszy występuje z miękkim lub twardym dachem. Ten drugi zwiększa masę własną MX-5 o 36 kg. Silniki 1.8 i 2.0 (126 i 160 KM). Mazda