Mercedes GLK po faceliftingu

Odnowiony GLK łączy proste, typowe dla terenówek linie z elementami charakterystycznymi dla limuzyn Mercedesa. Po raz pierwszy w klasie oferuje jednostkę wysokoprężną BlueTEC, zgodną z normą Euro VI.

Mercedes GLK po faceliftingu ma zamiar bardziej agresywnie zawalczyć o klientów rozważających zakup BMW X3, Audi Q5 i Volvo XC60.
Mercedes GLK po faceliftingu ma zamiar bardziej agresywnie zawalczyć o klientów rozważających zakup BMW X3, Audi Q5 i Volvo XC60.Mercedes

GLK 2012 oferuje również nowe warianty wykończenia wnętrza, rozbudowane systemy multimedialno-rozrywkowe oraz pakiety BlueEfficiency ze standardową funkcją Eco start/stop. Oprócz wersji tylnonapędowych klienci mają do wyboru odmiany 4Matic z permanentnym napędem na cztery koła.

W przeciwieństwie do poprzednika, we wszystkich wersjach nowego GLK zastosowano ten sam typ zderzaków. Wyraziste klosze lamp standardowo kryją teraz światła do jazdy dziennej LED. Dodatkowo, w ramach faceliftingu zaprojektowano nowe wzory obręczy o średnicy 17, 19 lub 20 cali, oferowane w kilku wariantach kolorystycznych.

Wewnątrz - całkowicie przeprojektowana deska. Aluminiowe lub opcjonalne, drewniane okładziny biegną teraz przez całą szerokość kokpitu, a wzrok przyciągają detale takie jak okrągłe otwory wentylacyjne. Nowe są również odcienie tapicerek i krój foteli, trójramienna kierownica oraz nastrojowe oświetlenie, wykorzystujące światłowody LED. W wersjach z przekładnią 7G-Tronic dźwignia zmiany biegów została umieszczona przy kolumnie kierowniczej, a wolne miejsce pomiędzy przednimi fotelami zajął poręczny schowek.

Lista opcji nowego GLK obejmuje systemy informacyjno-rozrywkowe z dostępem do internetu, wysokiej klasy nagłośnienie oraz złącze multimedialne dla pasażerów tylnej kanapy. Nad bezpieczeństwem czuwają systemy znane z Klas E i S, takie jak opcjonalny asystent monitorujący zmęczenie kierowcy Attention Assist czy układ ochrony przed skutkami wypadku Pre-Safe. Na życzenie montowany jest również system Active Parking Assist, umożliwiający w pełni automatyczne parkowanie lub opuszczanie miejsca parkingowego. Manewrowanie w zatłoczonych miejscach ułatwia kamera cofania lub kamera 360 stopni.

W dalszym ciągu dostępny jest pakiet Offroad Engineerning, przydatny na nieutwardzonych szlakach. Zawiera on następujące elementy: układ kontroli prędkości zjazdu Downhill Speed Regulation (DSR), program skrzyni biegów do jazdy terenowej, zwiększony prześwit oraz dodatkowe osłony z tworzyw sztucznych.

Mercedes GLK po faceliftingu

Mercedes GLK po faceliftingu (czytaj artykuł)

Mercedes GLKMercedes
Mercedes GLKMercedes
Mercedes GLKMercedes
Mercedes GLKMercedes
Mercedes GLKMercedes
Mercedes GLKMercedes
Mercedes GLKMercedes
Mercedes GLKMercedes
Mercedes GLKMercedes
Mercedes GLKMercedes
Mercedes GLKMercedes
Mercedes GLKMercedes
Mercedes GLKMercedes
Mercedes GLKMercedes
Mercedes GLKMercedes
Mercedes GLKMercedes
Mercedes GLKMercedes
Mercedes GLKMercedes
Mercedes GLKMercedes
Mercedes GLKMercedes

Mercedes GLK dostępny jest z trzema turbodieslami (4-cylindrowy 2.1 o mocy 143 lub 170 KM oraz V6 3.0 o mocy 265 KM), a także z benzynowym, 3,5-litrowym silnikiem V6 o mocy 306 KM.

Marcin Sobolewski

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas