Mercedes GLK po faceliftingu

Odnowiony GLK łączy proste, typowe dla terenówek linie z elementami charakterystycznymi dla limuzyn Mercedesa. Po raz pierwszy w klasie oferuje jednostkę wysokoprężną BlueTEC, zgodną z normą Euro VI.

GLK 2012 oferuje również nowe warianty wykończenia wnętrza, rozbudowane systemy multimedialno-rozrywkowe oraz pakiety BlueEfficiency ze standardową funkcją Eco start/stop. Oprócz wersji tylnonapędowych klienci mają do wyboru odmiany 4Matic z permanentnym napędem na cztery koła.

W przeciwieństwie do poprzednika, we wszystkich wersjach nowego GLK zastosowano ten sam typ zderzaków. Wyraziste klosze lamp standardowo kryją teraz światła do jazdy dziennej LED. Dodatkowo, w ramach faceliftingu zaprojektowano nowe wzory obręczy o średnicy 17, 19 lub 20 cali, oferowane w kilku wariantach kolorystycznych.

Reklama

Wewnątrz - całkowicie przeprojektowana deska. Aluminiowe lub opcjonalne, drewniane okładziny biegną teraz przez całą szerokość kokpitu, a wzrok przyciągają detale takie jak okrągłe otwory wentylacyjne. Nowe są również odcienie tapicerek i krój foteli, trójramienna kierownica oraz nastrojowe oświetlenie, wykorzystujące światłowody LED. W wersjach z przekładnią 7G-Tronic dźwignia zmiany biegów została umieszczona przy kolumnie kierowniczej, a wolne miejsce pomiędzy przednimi fotelami zajął poręczny schowek.

Lista opcji nowego GLK obejmuje systemy informacyjno-rozrywkowe z dostępem do internetu, wysokiej klasy nagłośnienie oraz złącze multimedialne dla pasażerów tylnej kanapy. Nad bezpieczeństwem czuwają systemy znane z Klas E i S, takie jak opcjonalny asystent monitorujący zmęczenie kierowcy Attention Assist czy układ ochrony przed skutkami wypadku Pre-Safe. Na życzenie montowany jest również system Active Parking Assist, umożliwiający w pełni automatyczne parkowanie lub opuszczanie miejsca parkingowego. Manewrowanie w zatłoczonych miejscach ułatwia kamera cofania lub kamera 360 stopni.

W dalszym ciągu dostępny jest pakiet Offroad Engineerning, przydatny na nieutwardzonych szlakach. Zawiera on następujące elementy: układ kontroli prędkości zjazdu Downhill Speed Regulation (DSR), program skrzyni biegów do jazdy terenowej, zwiększony prześwit oraz dodatkowe osłony z tworzyw sztucznych.

Mercedes GLK dostępny jest z trzema turbodieslami (4-cylindrowy 2.1 o mocy 143 lub 170 KM oraz V6 3.0 o mocy 265 KM), a także z benzynowym, 3,5-litrowym silnikiem V6 o mocy 306 KM.

Marcin Sobolewski

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy