Mercedes EQV, czyli elektryczny van
Mercedes kontynuuje rozszerzanie swojej gamy zelektryfikowanych modeli - tym razem padło na klasę V.
Nowy "elektryk" bazuje na produkowanej od 2014 roku trzeciej generacji klasy V i stanowi rozwinięcie koncepcyjnego modelu o tej samej nazwie, który można było oglądać w marcu w Genewie.
Pod maską, zamiast silnika spalinowego, znajdziemy elektryczny układ napędowy, który śmiało określić można mianem power-boxa. Silnik trakcyjny, przekładnia (jednostopniowa), moduł sterujący i układ chłodzenia (cieczą) zintegrowane zostały w jedno kompaktowe urządzenie. Sam elektryczny motor generuje 204 KM i 362 Nm. Moc przenoszona jest na koła przedniej osi.
Litowo-jonowe baterie akumulatorów o pojemności 90 kWh zamontowano w podłodze przedziału pasażerskiego. Producent obiecuje zasięg na poziomie 405 km. Mercedes nie chwali się przyspieszeniem do 100 km/h. Deklaruje za to prędkość maksymalną 160 km/h.
Ładowanie akumulatorów do pełna z domowej ładowarki ściennej trwać ma poniżej 10 godzin. Korzystając z wysokowydajnej ładowarki publicznej (prąd stały, moc 110 kW) "dotankowanie" baterii od 10 do 80 proc. pojemności zajmować ma mniej niż 45 minut.