Mercedes-AMG GLC 63 - obłędnie szybki

Na nowojorskim salonie samochodowym zobaczymy topową wersję średniej wielkości SUVa Mercedesa.

Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ debiutuje jednocześnie w wersji "zwykłej" oraz coupe, a także w dwóch wariantach mocy. Podstawowy oferuje 476 KM oraz 650 Nm krzesanych z 4-litrowego, podwójnie doładowanego silnika V8. Pozwala to na sprint do 100 km/h w 4 s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Wzmocniona odmiana S wykorzystuje tę samą jednostkę napędową, generującą 510 KM oraz 700 Nm (dostępne w przedziale 1750-4500 obr./min). Pozwala to na przyspieszenie do 100 km/h w zaledwie 3,8 s. Robi to wrażenie tym większe, kiedy weźmiemy pod uwagę, że mowa tu o SUVie ważącym ponad 1,9 t.

Obie odmiany korzystają standardowo z 9-biegowej, automatycznej skrzyni, napędu na cztery koła 4MATIC+ oraz tylnego mechanizmu różnicowego o ograniczonym uślizgu. W "zwykłym" GLC 63 AMG jest on w pełni mechaniczny, natomiast w wersji S jego sterowanie odbywa się elektronicznie.

Reklama

Mercedes wyposaża swojego usportowionego SUVa również w pneumatyczne zawieszenie z regulacją twardości. Dostępne są tryby Comfort, Sport oraz Sport Plus. Dobierać je można za pośrednictwem przełącznika AMG Dynamic Select, którego ustawienie wpływa także na układ kierowniczy, pracę skrzyni biegów, dźwięk wydechu oraz reakcję silnika na dodanie gazu.

Wizualnie Mercedes-AMG GLC 63 wyróżnia się agresywnymi zderzakami z dużymi wlotami powietrza, 19-calowymi alufelgami (w S 20-calowymi), poszerzonymi progami i tylnym spojlerem. We wnętrzu natomiast znajdziemy sportowe fotele z wysokimi boczkami, sportową kierownicę oraz skórzaną tapicerkę z kontrastowymi przeszyciami oraz wstawki z włókna węglowego.

Mercedes-AMG GLC 63 oraz GLC 63 Coupe wejdą do sprzedaży w czerwcu. Na początku auta będzie można zamawiać w limitowanej wersji Edition 1, wyróżniającej się bogatszym wyposażeniem i stylistycznymi dodatkami w postaci kontrastujących pasów po bokach samochodu (żółte lub grafitowe) oraz skórzaną tapicerką nappa z żółtymi przeszyciami.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy