Mercedes-AMG A 35 4MATIC - wersja "ułagodzona"
Dywizja AMG stopniowo rozszerza swoją ofertę o nieco mniej agresywne odmiany usportowionych Mercedesów. Tym razem na warsztat wzięła nową klasę A.
Mercedes-AMG A 35 4MATIC napędzany jest 2-litrowym, doładowanym silnikiem o mocy 306 KM i generującym 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Współpracuje on z 7-biegową, dwusprzęgłową przekładnią oraz napędem 4x4, co pozwala na uzyskanie przyspieszenia do 100 km/h w 4,7 s. Nieźle, jak na model "ugrzeczniony" (prawdziwie ostra odmiana A 45 jest dopiero w przygotowaniu).
Mercedes-AMG A 35 4MATIC
Spece z AMG zadbali naturalnie o modyfikacje układu jezdnego, które mają zapewnić wzorowe prowadzenia. Opcjonalnie dostępne będzie adaptacyjne zawieszenie z trzema trybami pracy. Zmienione są również hamulce, mające z przodu tarcze o średnicy 350 mm i czterotłoczkowe zaciski, a z tyłu 330-milimetrowe tarcze i jednotłoczkowe zaciski. Nie zapomniano także o odpowiednich wrażeniach dźwiękowych, które ma zapewniać aktywny wydech z klapkami. Nie do końca przekonująca jest za to informacja, że napęd trafia domyślnie tylko na przednie koła, a na tylne może zostać przekazane jedynie 50% mocy.
Mercedes zadbał też o odpowiednią prezencję swojego nowego modelu i A 35 AMG wcale nie wygląda jak wersja "ułagodzona". Możemy liczyć na agresywnie wystylizowane zderzaki, nakładki na progi, duży spojler nad tylną szybą, lakierowane na czarno elementy oraz seryjne, 18-calowe obręcze kół. Jedynie dwie końcówki układu wydechowego nie robią szczególnie dużego wrażenia.
W kabinie znajdziemy sportowe fotele, garść aluminiowych wstawek, nowy tryb wyświetlania dla wirtualnych zegarów oraz sportową kierownicę. Ta ostatnia jest szczególnie ciekawa, ponieważ mogą znaleźć się na niej dwa przyciski oraz pokrętło, wyposażone w kolorowe wyświetlacze, służące do sterowania trybami jazdy oraz ustawieniami poszczególnych podzespołów samochodu.